Ny VD i onetwocom AB

NACKA, 20 FEBRUARI - Vid en extra bolagsstämma i onetwocom AB den 16:e januari 2007 beslutade stämman om förvärv av Mobyson Holding AS samt inval i styrelsen av Espen Skadal och Rune Rinnan.

I samband med bokslutskommunikén den 20 februari meddelas att Bent Brugård utses till ny VD och koncernchef för onetwocom AB. Bent är idag VD för Mobyson Holding AS och partner i Televenture Management Invest AS. Bent har en lång erfarenhet som VD för bland annat Telenor Online AS, Scandinavia Online AS och Pumatec AS. Bent har tidigare varit VD för det börsnoterade bolaget Data Respons ASA (Oslo börs) samt internationell erfarenhet som VD för Conax AS med verksamhet både i Asien och USA samt VD för Telenor ISV Corp i Kalifornien, USA.

Nuvarande VD Michael Freudenthal har varit anställd sedan 2001 och lämnar bolaget den 20 maj 2007.

”Vi har nu etablerat en mycket stark bas för framtida tillväxt och fortsatt förbättrad lönsamhet. Vi välkomnar Bent som ny VD för ett kraftigt förstärkt onetwocom, samtidigt som vi tackar Michael Freudenthal för hans goda insatser genom åren, säger onetwocoms styrelseordförande Erik Langaker.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

onetwocom AB (publ.)
Erik Langaker, Styrelseordförande
Tel:+47 97 69 45 55
erik@langaker.com

Bent Brugård, VD och koncernchef
bent.brugard@online.no
Tel:+47 90 85 35 06

onetwocom
onetwocom erbjuder tjänster och produkter inom mobiltelefoni och är organiserat i tre affärsområden: Logistics, Business Solutions och Network Services. Företaget har 50 medarbetare i Norge och Sverige. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Företaget har varit noterat på Stockholmsbörsens O-lista (idag OMX nordiska lista) sedan år 2000. www.onetwocom.com

02202035.pdf