PANOSTAJA OYJ:N JOHTO ON SIJOITTANUT YHTIÖN OSAKKEISIIN OSANA PITKÄAIKAISTAKANNUSTIN- JA SITOUTTAMISJÄRJESTELMÄÄ

PANOSTAJA OYJ                 PÖRSSITIEDOTE      25.1.2011 klo 13:30

Panostaja Oyj:n (Panostaja) hallitus päätti 16.12.2010 uudesta Panostajan johtoryhmän jäsenten pitkäaikaisesta kannustin- ja sitouttamisjärjestelmästä.Järjestelmän tarkoituksena on yhdistää Panostajan osakkeenomistajien jajohtoryhmän pitkäaikaiset intressit sekä samalla sitouttaa johtoryhmän jäsenet yhtiöön ja mahdollistaa heidän merkittävä yrittäjähenkinen omistus Panostajassa.

Panostaja on tänään myynyt 623.561 kappaletta omia osakkeitaan johtoryhmän jäsenille ja johtoryhmän jäsenet ovat nyt hankkineet henkilökohtaiseen tai määräysvallassaan olevan yhtiön omistukseen järjestelmässä määritellyn maksimimäärän 950.000 kpl Panostajan osakkeita sekä sitoutuvat omistamaan osakkeet järjestelmän voimassaolon ajan. Kannustin- ja sitouttamisjärjestelmässä oleva johdon osakeomistus jakaantuu seuraavasti:

Pravia Oy (Juha Sarsama)               350.000 kpl
Artaksan Oy (Simo Mustila)              200.000 kpl
Heikki Nuutila                                     200.000 kpl
Comito Oy (Tapio Tommila)             200.000 kpl
Yhteensä                                           950.000 kpl

Johtoryhmän jäsenet ovat rahoittaneet sijoituksensa osittain itse ja osittain yhtiön lainoituksen avulla ja jäsenet kantavat aidon yrittäjäriskin järjestelmään tekemänsä sijoituksen osalta.

Osakkeiden hankkimiseksi ja osana järjestelmää Panostajan hallitus päättiantaa johtoryhmän jäsenille tai määräysvallassaan oleville yhtiöille yhteensäenintään 1.250.000 euron suuruisen korollisen lainan Panostajan osakkeidenhankinnan rahoittamiseksi. Johto on ottanut hankinnan rahoittamiseksi yhteensä 1.207.127,84 euron suuruisen korollisen lainan.

Vuosina 2011-2015 järjestelmään kuuluville johtoryhmän jäsenille voidaanmyöntää palkkiona asetettujen tavoitteiden saavuttamisen perusteella yhteensäenintään 237.500 Panostajan osaketta. Lisäksi mahdollista palkkiota maksetaansiten rahana, että se kattaa palkkiosta aiheutuvat verot ja veronluonteisetmaksut. Palkkiona saatujen osakkeiden osalta johtoryhmän jäsenillä onvelvollisuus olla luovuttamatta osakkeita 27 kuukauden aikana niidensaamisesta.

PANOSTAJA OYJ
Hallitus

Lisätietoja antavat hallituksen varapuheenjohtaja Jukka Ala-Mello, puh.050-5543 810 ja toimitusjohtaja Juha Sarsama, puh. 040-774 2099.