PANOSTAJA OYJ:N VARSINAINEN YHTIÖKOKOUS 27.1.2011

Panostaja Oyj          Pörssitiedote 27.1.2011  klo:16.00

PANOSTAJA OYJ:N VARSINAINEN YHTIÖKOKOUS 27.1.2011

Panostaja Oyj:n varsinainen yhtiökokous pidettiin torstaina 27. tammikuuta 2011 Tampereella.

Yhtiökokous vahvisti esitetyn tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen tilikaudelta 1.11.2009–31.10.2010 ja että osinkoa jaetaan 0,05 euroa per osake ulkona oleville osakkeille. Osingonmaksun täsmäytyspäivä on 1.2.2011 ja maksupäivä 8.2.2011.

Lisäksi yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään harkintansa mukaan mahdollisesta varojen jakamisesta osakkeenomistajille yhtiön taloudellisen tilanteen sitä puoltaessa joko osinkona voittovaroista tai varojenjakona sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta. Valtuutuksen perusteella tehtävän varojenjaon enimmäismäärä on yhteensä enintään neljä miljoonaa (4.000.000) euroa. Valtuutus sisältää hallituksen oikeuden päättää kaikista muista edellä mainittuun varojenjakoon liittyvistä ehdoista. Valtuutus on voimassa seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka.

Lisäksi yhtiökokous myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle.

Yhtiökokous päätti, että yhtiökokouksen päättyessä alkavalta ja vuoden 2012 varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä päättyvältä toimikaudelta valittavalle hallituksen puheenjohtajalle maksetaan vuosipalkkiona 40.000 euroa ja valittaville hallituksen muille jäsenille vuosipalkkiona 20.000 euroa. Yhtiökokous päätti edelleen, että noin 40 % hallituksen jäsenille maksettavista palkkiosta maksetaan hallitukselle annetun osakeantivaltuutuksen perusteella antamalla hallituksen jäsenille yhtiön osakkeita, mikäli hallituksen jäsen ei yhtiökokouspäivänä omista yli yhtä prosenttia yhtiön kaikista osakkeista. Mikäli hallituksen jäsenen omistusosuus yhtiökokouspäivänä on yli yksi prosentti yhtiön kaikista osakkeista, maksetaan palkkio kokonaisuudessaan rahana. Yhtiökokous päätti myös, että hallituksen jäsenten matkakulut korvataan verohallituksen kulloisenkin matkakustannusten korvausperusteen enimmäismäärän mukaisena. Lisäksi yhtiökokous päätti, että valittaville tilintarkastajille palkkio maksetaan kohtuullisen laskun mukaan.

Hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistettiin kuusi. Panostaja Oyj:n hallitukseen valittiin Jukka Ala-Mello, Satu Eskelinen, Hannu Martikainen,Hannu Tarkkonen, Mikko Koskenkorva ja Eero Eriksson. Tilintarkastajien lukumääräksi vahvistettiin kaksi ja tilintarkastajiksi valittiin KHT Eero Suomela ja KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy, päävastuullisena tilintarkastajanaan KHT Janne Rajalahti.

Lisäksi yhtiökokous hyväksyi hallituksen ehdotuksen yhtiöjärjestyksen 8 §:n muuttamisesta kuulumaan seuraavasti:

”8 § Yhtiökokouskutsu ja osallistuminen yhtiökokoukseen

Kutsu yhtiökokoukseen on julkaistava yhtiön internet-sivuilla aikaisintaan kaksi (2) kuukautta ja viimeistään kolme (3) viikkoa ennen kokousta sekä vähintään yhdeksän päivää ennen yhtiökokouksen täsmäytyspäivää. Hallitus voi lisäksi harkintansa mukaan ilmoitta yhtiökokouksesta yhdessä tai useammassa sanomalehdessä.

Osakkeenomistajan on, saadakseen osallistua yhtiökokoukseen, ilmoittauduttava yhtiölle viimeistään kokouskutsussa mainittuna päivänä, joka voi olla aikaisintaan kymmenen (10) päivää ennen yhtiökokousta.”

Lisäksi yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään omien osakkeiden hankkimiseen seuraavalla tavalla sekä peruutti yhtiökokouksen 27.1.2010 hallitukselle antaman omien osakkeiden hankintaa koskevan valtuutuksen:

Hallitus valtuutettiin päättämään omien osakkeiden hankkimisesta yhdessä tai useammassa erässä siten, että valtuutuksen perusteella voidaan omia osakkeita hankkia enintään 4.700.000 osaketta, mikä vastaa noin kymmentä prosenttia yhtiön kaikista osakkeista. Omia osakkeita voidaan valtuutuksen nojalla hankkia vain vapaalla omalla pääomalla.

Omia osakkeita voidaan hankkia hankintapäivänä NASDAQ OMX Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä muodostuvaan hintaan tai muuten markkinoilla muodostuvaan hintaan. Hallitus päättää, miten omia osakkeita hankitaan. Omia osakkeita voidaan hankkia muuten kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa (suunnattu hankkiminen).

Valtuutus on voimassa 18 kuukautta valtuutuksen antamisesta lukien. Valtuutus kumoaa edellisessä varsinaisessa yhtiökokouksessa annetun omien osakkeiden hankintaa koskevan valtuutuksen.

Lisäksi yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään osakeanneista sekä optio-oikeuksien ja muiden osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta seuraavalla tavalla sekä peruutti yhtiökokouksen 18.12.2007 hallitukselle antaman valtuutuksen päättää osakeanneista ja osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta:

Hallitus valtuutettiin päättämään yhdessä tai useammassa erässä osakeanneista sekä optio-oikeuksien ja muiden osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:ssä tarkoitettujen osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisista seuraavasti:

Valtuutuksen nojalla annettavien osakkeiden lukumäärä voi olla enintään 30.000.000 osaketta.

Valtuutuksen nojalla hallitus päättää kaikista osakeantien ja optioiden ja muiden osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisen ehdoista. Valtuutus koskee sekä uusien osakkeiden antamista että omien osakkeiden luovuttamista. Osakeannit ja optio-oikeuksien sekä muiden osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:ssä tarkoitettujen osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antaminen voivat tapahtua osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen (suunnattu anti).

Valtuutus kumoaa yhtiökokouksen 18.12.2007 antaman valtuutuksen päättää osakeanneista ja osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta.

Valtuutus on voimassa 27.1.2016 asti.

Yhtiön hallitus piti välittömästi yhtiökokouksen päätyttyä järjestymiskokouksen, jossa hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Jukka Ala-Mello.

Tämän tiedotteen liitteenä on Juha Sarsaman yhtiökokoukselle pitämä toimitusjohtajan katsaus.

Panostaja Oyj

Juha Sarsama