Collateralized Mortgage Obligations Denmark A/S

Halvårsrapport for perioden 1. januar - 30. juni 2011

København, 2011-08-30 11:22 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Selskabets resultat for perioden 1. januar – 30. juni 2011 blev et underskud på 145 tkr., hvilket svarer til forventningerne. Selskabets egenkapital udgør 14.599 tkr. pr. 30. juni 2011.

I forbindelse med offentliggørelse af udtrækningerne til juli terminen 2011 på collateralet blev procentandelen på colleteralgruppe 8 nedbragt til under 10 pct. af den oprindelige beholdning, hvorfor Structured Finance Servicer A/S den 25. maj 2011 meddelte selskabet, at de ønsker at udnytte deres option til at købe collateralet til nominel værdi med virkning fra den 1. juli 2011. Det modtagne beløb blev den 7. juli 2011 anvendt til at indfri de CMO’er, der er udstedt på baggrund af det pågældende collateral. Selskabet er herefter uden aktivitet.

Som følge heraf forventes selskabets nettorenteindtægter at blive reduceret, ligesom selskabets administrationsomkostninger forventes at blive tilsvarende reduceret. Samlet forventes resultatet for 2011 at blive negativt. Dette er i overensstemmelse med forventningerne jævnfør årsrapporten for 2010.