POIKKEUSLUPA OSAVUOSIKATSAUKSEN JULKISTAMISVELVOLLISUUTEEN

Salo, Suomi, 2011-10-10 12:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Salcomp Oyj             Pörssitiedote 10.10.2011 klo 13.45

POIKKEUSLUPA OSAVUOSIKATSAUKSEN JULKISTAMISVELVOLLISUUTEEN

Finanssivalvonta on Salcomp Oyj:n (Salcomp) hakemuksesta myöntänyt Salcompille poikkeusluvan arvopaperimarkkinalain 2 luvun 11 §:n nojalla velvollisuudesta julkistaa osavuosikatsauksen ajanjaksolta 1.1.-30.9.2011.

Nordstjernan AB on 22.9.2011 saanut osakeyhtiölain 18 luvun mukaisessa vähemmistöosakkeiden lunastusmenettelyssä oikeuden kaikkiin Salcompin osakkeisiin. Salcompin osakkeiden noteeraus NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä päättyi 22.9.2011.

Finanssivalvonta on ottanut huomioon päätöksessään muun muassa sen, että osakeyhtiölain 18 luvun mukaisessa lunastusmenettelyssä lunastushinta määräytyy välimiesmenettelyn vireille tuloa edeltävän ajankohdan käyvän hinnan mukaan, ja että Salcomp on julkistanut osavuosikatsauksen 1.1.2011 alkaneen tilikauden kuudelta ensimmäiseltä kuukaudelta (Q2), jonka aikana välimiesmenettely tuli vireille. Koska välimiesmenettely tuli vireille jo Q2-katsauskauden aikana, Finanssivalvonta katsoi, ettei poikkeuslupa myöhemmiltä katsauskausilta vaaranna sijoittajien asemaa.

SALCOMP OYJ

Markku Hangasjärvi