Nyrstar: Bekendmaking van Aandeelhouders

Gereglementeerde informatie

23 januari 2012

Nyrstar NV maakt bekend dat het op de hoogte is gebracht van significante deelnemingen op 23 januari 2012, overeenkomstig de Belgische wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in emittenten waarvan aandelen zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt.

Norges Bank heeft stemrechten in Nyrstar NV verworven. De geconsolideerde deelneming op 14 november 2011 bedroeg 5.174.119 gewone aandelen, goed voor 3,04% van het totaal van de bestaande stemrechten van Nyrstar NV.

Verdere gegevens betreffende de bovenstaande kennisgeving zijn beschikbaar op de Nyrstar website: http://www.nyrstar.com/investors/du/shareholderinformation/Pages/shareholderstructure.aspx

- einde -

Over Nyrstar

De partner bij uitstek voor essentiële grondstoffen voor de ontwikkeling van een veranderende wereld.  Nyrstar is een toonaangevend wereldwijd bedrijf in meerdere metalen dat significante hoeveelheden zink en lood produceert naast andere producten (met inbegrip van zilver, goud en koper).  Nyrstar is genoteerd op NYSE Euronext Brussels onder het symbool NYR.  Raadpleeg de Nyrstar website voor meer informatie, www.nyrstar.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Anthony Simms   Group Manager Investor Relations   T: +41 44 745 8157   M: +41 79 722 2152   anthony.simms@nyrstar.com
Kate Dinon   Group Manager Corporate Communications   T: +41 44 745 8154   M: +41 79 722 84 66   kate.dinon@nyrstar.com
Geert Lambrechts   Manager Corporate Communications   T: +32 14 449 646   M: +32 473 637 892   geert.lambrechts@nyrstar.com