3L Media tecknar order med europeiskt sökmediabolag

3L System Group och affärsområdet 3L Media har tecknat ett förlängt ramavtal med en europeisk kund gällande löpande tjänster, förvaltning och vidareutveckling kring produkten 3L MBS - Media Business System. Ramavtalet som är värt minst 15 Mkr sträcker sig till slutet av 2013.

Stockholm, 2012-03-30 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

- Detta ramavtal befäster produkten 3L MBS centrala roll hos en av de ledande europeiska sökmediakoncernerna på vår hemmaplan i Europa. Detta är ett styrkebesked för verksamheten inom 3L Media, säger Fredrik Ruben, VD för 3L System Group.

MBS fungerar som ett komplett affärssystem med fokus på annonsförsäljning för större sökmediaföretag där styrkan ligger i storskalighet, många användare och stora mängder data. 3L MBS finns installerat hos ett flertal sökmedia- och Gula Sidornabolag i Europa.

För frågor, kontakta:

Fredrik Ruben, VD & Koncernchef
3L System Group (publ)

Tel. +46-70-7274110
E-Mail: fredrik.ruben@3lsystem.com

Om 3L System Group:
3L System Group utvecklar avancerade mjukvarusystem för att hjälpa kunder inom bygg-, fastighets- och mediebranschen att uppnå konkurrensfördelar i en värld där service och affärer allt oftare sker online. Bolaget tillhandahåller dessutom kundanpassningar, installation, utbildning och support kring produkterna. Bolagets aktier handlas på NasdaqOMX First North och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser. Se även www.3lsystem.com