Endelig godkendelse af fusion mellem Spar Nord Bank A/S og Sparbank A/S

Finanstilsynet har godkendt fusionen mellem Spar Nord Bank A/S (”Spar Nord”) og Sparbank A/S (”Sparbank”). Sparbanks aktionærer vil således få tildelt Spar Nord aktier i forholdet 1:2.

Fusionen mellem Spar Nord og Sparbank, der blev vedtaget på de to bankers ekstraordinære generalforsamlinger henholdsvis 12. november 2012 og 13. november 2012, er i dag blevet godkendt af Finanstilsynet.

Dermed er samtlige betingelser for gennemførelse af fusionen i henhold til fusionsmeddelelsen, der blev offentliggjort 11. oktober 2012, nu opfyldt, og fusionen er således registreret som gennemført hos Erhvervsstyrelsen. De nye vedtægter for Spar Nord som den fortsættende bank er tilgængelige på Spar Nords hjemmeside (www.sparnord.dk).

Som beskrevet i fusionsmeddelelsen, er administrerende direktør i Sparbank, Bent Jensen, i forbindelse med gennemførelsen af fusionen indtrådt i Spar Nords direktion som bankdirektør. Endvidere er Fritz Dahl Pedersen, der har fungeret som bestyrelsesmedlem og næstformand i Sparbank indtrådt i Spar Nords bestyrelse, som anført i Spar Nords selskabsmeddelelse nr. 24.

Fusionens betydning for aktionærerne i Sparbank

Som konsekvens af fusionen vil aktionærerne i Sparbank modtage to nye aktier i Spar Nord for hver én aktie i Sparbank. Dette vil forhøje aktiekapitalen i Spar Nord med nominelt DKK 113.922.980, og Spar Nords aktiekapital vil således efter gennemførelsen af fusionen andrage nominelt DKK 1.255.299.180 fordelt på 125.529.918 aktier af nominelt DKK 10, hvilket svarer til 125.529.918 stemmeretter.

I henhold til gældende oplysningsforpligtelser meddeler Spar Nord, at ovenstående tillige vil være gældende ved udgangen af november 2012.

Tidsplanen for ombytning af aktier vil være som beskrevet i fusionsmeddelelsen offentliggjort 11. oktober 2012:

15. november 2012:   Sidste handelsdag på NASDAQ OMX Copenhagen for Sparbanks aktier
16. november 2012:   De nye aktier optages til handel på NASDAQ OMX Copenhagen

Henvendelser vedrørende denne meddelelse

Eventuelle spørgsmål i relation til denne meddelelse bedes rettet til:

Kommunikationsdirektør Ole Madsen, Spar Nord Bank A/S, tlf. nr. +45 96 34 40 10
Kommunikationsdirektør Henrik Nystrup Kragh, Sparbank A/S, tlf. nr. +45 22 10 24 57

Torben Fristrup Lasse Nyby Alex Hougaard Nielsen Bent Jensen
Bestyrelsesformand Adm. Direktør Bestyrelsesformand Adm. Direktør