Offentliggørelse af Årsrapport 2012 for European Wind Investment A/S

Bestyrelsen for European Wind Investment A/S har behandlet og godkendt årsrapporten for 2012.

Årsrapporten er vedhæftet denne meddelelse og vil i øvrigt være tilgængelig på selskabets hjemmeside www.ewii.dk.

Omsætningen i 2012 er steget til 65,8 mio. kr. fra 7,8 mio. kr. i 2011. Den kraftige stigning er sket som følge af en væsentlig udbygning af vindmølleporteføljen – især indkøbet af seks Siemens møller med en kapacitet på 3,6 MW pr. mølle har bidraget til omsætningen. De seks Siemens-møller blev overtaget i maj måned og er opstillet i Danmark. I alt ejede European Wind Investment A/S ved årets udgang en portefølje på 40,4 MW. Årets resultat før skat endte på 14,1 mio. kr., hvilket selskabet betragter som tilfredsstillende.

Selskabet har i 2012 haft en oppe-tid på møllerne på 98,2%. Møllerne i European Wind Investment A/S’ portefølje performer dermed bedre, end vindmøllerproducenterne lover. Den solide oppe-tid på vindmøllerne hænger godt sammen med European Wind Investment A/S’ store fokus på optimering af driften og overvågning af møllerne.

European Wind Investment A/S indgik i december 2012 aftale om køb af to vindmølleprojekter på i alt 12 møller, der bliver opstillet i Sverige. Det ene projekt i Lerkaka på Øland har fem møller, der forventes at være i drift i august 2013. Det andet projekt i Stensåsa i Sydsverige med syv møller forventes at være i drift i december 2013. Projekterne er European Wind Investment A/S’ første investeringer på det svenske marked og bidrager med risikospredning af produktionen og afregningspriserne. Købet vil, når møllerne er opsat i løbet af 2013, øge porteføljen med 24 MW.

European Wind Investment A/S

Certified Adviser er Advizer.

Kontakt vedrørende ovenstående kan rettes til:

Bestyrelsesformand i European Wind Investment A/S:

Knud Steen Larsen – 79 33 34 35

Direktør i European Wind Investment A/S:

Thorkild Steen Sørensen – 76 25 01 46

Advizer