Forløb ekstraordinær generalforsamling

Torsdag den 5. december afholdt Vestfyns Bank ekstraordinær generalforsamling i Arena Assens, Rådhus Allé 25, 5610 Assens, med dagsorden som offentliggjort den 8. november 2013.

83.67 % af bankens aktiekapital var repræsenteret på generalforsamlingen, og det i vedtægternes pkt. 10.2 fastsatte quorum krav var således opfyldt, hvorfor dagsordenen kunne endeligt vedtages.

Den ekstraordinære generalforsamling vedtog bestyrelsens og repræsentantskabets forslag om:

• gennemførelse af fusion mellem Svendborg Sparekasse og Vestfyns Bank med Svendborg Sparekasse som det fortsættende selskab og Vestfyns Bank som det ophørende selskab, i overensstemmelse med fælles fusionsplan af 6. november 2013. Fusionen gennemføres med regnskabsmæssig virkning pr. den dato, hvor samtlige betingelser for fusionen, det være sig (i) vedtagelse af fusionen på generalforsamlingerne i henholdsvis Vestfyns Bank og Svendborg Sparekasse, og (ii) Finanstilsynets godkendelse af fusionen i henhold til § 204 i lov om finansiel virksomhed, er opfyldte,
  • at aktierne i Vestfyns Bank ombyttes med nyudstedte aktier i Svendborg Sparekasse, således at 1 aktie á nominelt 100 kr. i Vestfyns Bank ombyttes med 11 nye aktier á nominelt 10 kr. i Svendborg Sparekasse. Aktionærerne i Vestfyns Bank modtager 2.750.000 aktier á nominelt DKK 10 til en samlet nominel værdi af DKK 27.500.000 i Svendborg Sparekasse. Til brug for vederlæggelse af aktionærerne i Vestfyns Bank foretager Svendborg Sparekasse en kapitalforhøjelse på nominelt 27.500.000 kr., fordelt på 2.750.000 aktier à nominelt 10 kr., således at bankens nominelle aktiekapital vil udgøre 75.810.000 kr. fordelt på 7.581.000 aktier à nominelt 10 kr.,
  • at Vestfyns Bank opløses uden likvidation ved overdragelse af bankens samlede aktiver og forpligtelser til Svendborg Sparekasse, samt
  • bemyndigelse til advokat Henrik Møgelmose til at anmelde det vedtagne til Erhvervsstyrelsen.

Foranstående vedtagelser, som alle er gensidigt betingede af hinanden, er tillige betinget af, at fusionen vedtages af generalforsamlingen i Svendborg Sparekasse, og endvidere godkendes af Finanstilsynet i henhold til lov om finansiel virksomhed.

Referat fra den ekstraordinære generalforsamling vil blive gjort tilgængelig på Vestfyns Bank hjemmeside vestfynsbank.dk.

VESTFYNS BANK A/S

Arne Jakobsen