Gennemførelse af Sydbanks frivillige anbefalede offentlige købstilbud til aktionærerne i DiBa Bank A/S - Offentliggørelse af resultatet

Den 21. november 2013 offentliggjorde Sydbank A/S ("Sydbank") et tilbudsdokument ("Tilbudsdokumentet") vedrørende et frivilligt anbefalet offentligt købstilbud til aktionærerne i DiBa Bank A/S ("DiBa Bank") om køb af alle aktier i DiBa Bank mod et kontant vederlag på DKK 145 pr. aktie a nominelt DKK 20 ("Købstilbuddet").

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen godkendte den 2. december 2013, at Sydbank erhverver op til 100 % af aktierne i DiBa Bank. Den 6. december 2013 godkendte Finanstilsynet ligeledes, at Sydbank erhverver op til 100 % af aktierne i DiBa Bank. Alle godkendelser og tilladelser fra konkurrencemyndigheder og Finanstilsynet, der er nødvendige for at gennemføre Købstilbuddet, er således blevet indhentet. Derudover blev det på ekstraordinære generalforsamlinger i DiBa Bank afholdt den 9. december 2013 og den 12. december 2013 vedtaget at ophæve bestemmelserne om stemmeloft og repræsentantskab i vedtægterne for DiBa Bank, hvilket også var en betingelse for Købstilbuddet.

Ved udløbet af Tilbudsperioden den 19. december 2013 kl. 21.00 havde Sydbank modtaget accepter, der bevirker, at Sydbank efter Købstilbuddets gennemførelse vil eje 96,26 % af aktierne og stemmerettighederne i DiBa Bank.

Sydbank kan således fastslå, at alle betingelser for gennemførelse af Købstilbuddet nu er opfyldt.

Afregning af accepter vil finde sted den 30. december 2013.

Sydbank vil hurtigst muligt anmode bestyrelsen i DiBa Bank om at indkalde til en ekstraordinær generalforsamling med henblik på valg af ny bestyrelse samt vedtagelse af visse vedtægtsændringer. Sydbank vil desuden snarest muligt iværksætte en tvangsindløsning af de tilbageværende minoritetsaktionærers aktier i DiBa Bank i medfør af selskabslovens §§ 70 – 72 og i tilslutning hertil vil aktierne i DiBa Bank søges afnoteret fra NASDAQ OMX Copenhagen A/S.

Yderligere oplysninger:

DiBa Bank A/S (CVR-nr. 32127711)
Konstitueret adm. direktør Jesper Lund Wimmer
Axeltorv 4, 4700 Næstved
Tlf. 5575 4000 – Fax 5575 4001
E-mail: post@diba.dk

www.diba.dk (IR: Vælg menupunktet ”Investor Relations”)

Gennemførelse af Sydbanks købstilbud.pdf