GTT charts the course for multi-gas vessels with membrane designs after receiving five AIPs

La version française suit la version anglaise.

Paris - September 30, 2014. GTT (Gaztransport & Technigaz) (ISIN FR0011726835 Euronext Paris: GTT), world leader in the design of membrane containment systems for the maritime transportation and storage of LNG (Liquefied Natural Gas) announced five AIPs for transportation of liquefied gases other than LNG.

As an outcome of the shale gas revolution in the US, there is an abundant supply of ethane. In order to use this ethane, it must be transported, consequently, interest in ethane as a cargo is on the rise, giving way to the need for dedicated vessels. The five AIPs (Approval in Principle) received from Class Societies (ABS, BV, CCS, DNV and LR) confirm that membrane technology is in a solid position among the range of containment systems.

GTT's existing Mark III technology is being enhanced to the transport gases other than LNG, including, ethane, ethylene, propane, butane and propylene.

Membrane technology has long been a preferred choice in the LNG shipping market, and it has also been a viable solution for GTT Cargo Containment Systems on Very Large Ethane carriers. GTT has provided designs for sea transport of Ethylene and Liquefied Petroleum Gases (LPGs) since 1964, with carriers ranging from 1 100m3 to 120 000m3 (ex. Pythagore, Descartes, Annabella, Ben Franklin).

"These five AIPs awarded to GTT's, proven membrane technology and the recent order of six ethane carriers (VLECs) using this technology are major steps forward in demonstrating the suitability of the GTT membrane systems for transportation of multiple types of cryogenic gases in their liquid state." declared Philippe Berterottière, Chairman and CEO of GTT.

About GTT

GTT (Gaztransport & Technigaz) is the world leader in cryogenic membrane containment systems used in the shipbuilding industry for the transport of LNG. For over 50 years, GTT has offered to its customers technologies, which allow them to optimize storage space and reduce the construction and operation costs of ships or tanks equipped with these systems. GTT operates in four sectors: LNGCs (Liquefied Natural Gas Carriers), FPSOs (Floating Production Storage and Offloading units), FSRUs (Floating Storage and Regasification units) and onshoree storage tanks.

+33 130 232 041 / evidal@gtt.fr

www.gtt.fr

GTT et sa technologie membrane dans la course aux navires multi-gaz après avoir reçu cinq accords de principe

Paris - 30 septembre 2014. GTT (Gaztransport & Technigaz) (ISIN FR0011726835 Euronext Paris : GTT), leader mondial de la conception de systèmes de confinement à membranes pour le transport maritime et le stockage du GNL (Gaz Naturel Liquéfié) a annoncé cinq accords de principe pour le transport de gaz liquéfiés autres que le GNL.

La révolution du gaz de schiste aux États-Unis a entraîné une forte augmentation de l'offre d'éthane. Utiliser cet éthane implique de pouvoir le transporter, de ce fait, l'attention portée à l'éthane en tant que cargaison s'est amplifiée, au profit d'un besoin accru de navires spécialement conçus à cet effet. Les cinq accords de principe reçus des sociétés de classification (ABS, BV, CCS, DNV et LR) confirment que la technologie à membrane bénéficie d'une position solide parmi la gamme existante des différents systèmes de confinement.

La technologie Mark III de GTT s'étend au transport de gaz autres que le GNL (Gaz Naturel Liquéfié) notamment, le transport d'éthane, d'éthylène, de propane, de butane et de propylène.

La technologie à membrane GTT a longtemps représenté un choix privilégié sur le marché du transport de GNL, et a démontré la viabilité de son système de confinement pour les éthaniers de type VLEC (Very Large Ethane Carriers).

GTT fourni des designs pour le transport maritime de l'éthylène et du gaz de pétrole liquéfié (GPL) depuis 1964, avec des navires allant de 1.100m3 à 120.000m3 (ex. Pythagore, Descartes, Annabella, Ben Franklin).

« Les cinq AIPs attribués à la technologie membrane éprouvée de GTT et la commande récente de six éthaniers utilisant notre technologie sont des avancées majeures nous permettant de démontrer la pertinence des systèmes à membrane pour le transport de différentes sortes de gaz cryogéniques dans leur état liquide.», a déclaré Philippe Berterottière, Président-Directeur Général de GTT.

A propos de GTT

GTT (Gaztransport & Technigaz) est le leader mondial de la conception de systèmes de confinement à membranes cryogéniques utilisés dans l'industrie navale pour le transport du GNL. Depuis plus de 50 ans, GTT propose à ses clients des technologies leur permettant d'optimiser l'espace de stockage et de réduire les coûts de construction et d'exploitation des navires ou des réservoirs équipés de ces systèmes. GTT intervient sur quatre secteurs : les méthaniers, les FPSO (unités flottantes de production, stockage et déchargement du GNL), les FSRU (unités flottantes de stockage et de regazéification du GNL), et les réservoirs terrestres.

+33 130 232 041 / evidal@gtt.fr

www.gtt.fr