GTT's 4000m3 bunker vessel approved by Bureau Veritas / Le navire de soutage de 4000m3 de GTT reçoit l'approbation du Bureau Veritas

La version française suit la version anglaise.

GTT's 4000m3 bunker vessel approved by Bureau Veritas

Paris - October 7th, 2014. GTT (Gaztransport & Technigaz) (ISIN FR0011726835 Euronext Paris: GTT), world leader in the design of membrane containment systems for the maritime transportation and storage of LNG (Liquefied Natural Gas), announces an AIP (Approval In Principal) from Bureau Veritas (BV) for its bunker vessel, with an especially cost effective design.

This AIP follows other recent approvals from several major classification societies for GTT designs for a 2.200m3 bunker barge in the US market and of the REACH4TM, bunker mast.

This approval further positions GTT in the progressive adoption of LNG as a fuel for commercial vessels. GTT is capitalizing on its long experience in LNG containment by developing solutions along the whole supply chain dedicated to ship bunkering with LNG.

Equipped with Mark III Flex membrane tank design and also fitted with a storage capacity of 1.000m3 MDO (Marine Diesel Oil) as additional bunker fuel for delivery, the 4.000m3 LNG bunker vessel has an improved compact design offering the highest degree of safety in operation. It is particularly well-adapted to perform in congested areas such as narrow channels and ports.

"This is a new step for us, recognizing the work done by our team of engineers and designers over a long period", commented Philippe Berterottière, Chairman and CEO of GTT.

This new bunker ship will be able to refuel safely client vessels and will be equipped with the REACH4TMbunker mast to assure safe and efficient fuel transfer as well as appropriate BOG (Boil-off gas) management solutions.

About GTT
GTT (Gaztransport & Technigaz) is the world leader in cryogenic membrane containment systems used in the shipbuilding industry for the transport of LNG. For over 50 years, GTT has offered to its customers technologies which allow them to optimize storage space and reduce the construction and operation costs of ships or tanks equipped with these systems. GTT operates in four sectors: LNGCs (Liquefied Natural Gas Carriers), FPSOs (Floating Production Storage and Offloading units), FSRUs (Floating Storage and Regasification units), and onshore storage tanks.

+33 130 232 041 / evidal@gtt.fr
www.gtt.fr

Le navire de soutage de 4000m3 de GTT reçoit l'approbation du Bureau Veritas

Paris, le 7 octobre 2014. GTT (Gaztransport & Technigaz) (ISIN FR0011726835 Euronext Paris: GTT), leader mondial de la conception de systèmes de confinement à membranes pour le transport maritime et le stockage du GNL (Gaz Naturel Liquéfié), a reçu un AIP (Approval In Principle) pour son navire de soutage de 4000 m3 au design avantageux, de la part du Bureau Veritas.

Cet AIP suit les récentes approbations reçues de la part des principales sociétés de classification, pour le design d'une barge de soutage de 2 200 m3 destinée au marché américain, et pour le design du mât de soutage REACH4TM.

Cette approbation positionne davantage GTT dans le cadre de l'adoption progressive du GNL en tant que carburant pour les navires commerciaux. GTT capitalise sur sa longue expérience dans les systèmes de confinements de GNL, en développant des solutions adaptées pour chaque étape de la chaîne d'approvisionnement dédiée à la propulsion des bateaux au GNL.

Equipé du système de confinement à membrane Mark III Flex et d'une capacité de stockage additionnelle de 1000 m3 de MDO (Marine Diesel Oil) pour les livraisons, le navire de soutage de 4000 m3 possède un design compact amélioré, qui offre le plus haut degré de sécurité en opération. Il est particulièrement adapté pour les zones encombrées telles que les chenaux ou les ports.

« C'est une nouvelle étape pour nous, qui reconnaît le long travail réalisé par nos équipes d'ingénieurs et de concepteurs », commente Philippe Berterottière, président directeur général de GTT.

Ce nouveau navire de soutage sera en mesure d'alimenter en GNL les navires clients en toute sécurité, et sera équipé du mât de soutage REACH4TM,pour assurer des transferts de GNL sûrset efficaces tout en offrant des solutions appropriées de gestion des évaporations de gaz.

A propos de GTT
GTT (Gaztransport & Technigaz) est le leader mondial de la conception de systèmes de confinement à membranes cryogéniques utilisés dans l'industrie navale pour le transport du GNL. Depuis plus de 50 ans, GTT propose à ses clients des technologies leur permettant d'optimiser l'espace de stockage et de réduire les coûts de construction et d'exploitation des navires ou des réservoirs équipés de ces systèmes. GTT intervient sur quatre secteurs : les méthaniers, les FPSO (unités flottantes de production, stockage et déchargement du GNL), les FSRU (unités flottantes de stockage et de regazéification du GNL), et les réservoirs terrestres.

+33 130 232 041 / evidal@gtt.fr
www.gtt.fr