Fremsættelse af anbefalet købstilbud til aktionærerne i A/S Nørresundby Bank samt bestyrelsens anbefaling

NASDAQ OMX Copenhagen A/S                                                14. januar 2015

Nikolaj Plads 6                                                                              Selskabsmeddelelse nr. 2

1007 København K

I forlængelse af selskabsmeddelelse nr. 24/2014 har A/S Nørresundby Bank i dag modtaget meddelelse om, at Nordjyske Bank A/S har offentliggjort et anbefalet frivilligt betinget offentligt købstilbud til aktionærerne i Nørresundby Bank. Købstilbudsdokumentet fra Nordjyske Bank er vedlagt.

I forbindelse med købstilbuddet vil Nørresundby Bank afholde en ekstraordinær generalforsamling med henblik på beslutning om blandt andet ophævelse af vedtægternes bestemmelse om stemmeretsbegrænsning. Den ekstraordinære generalforsamling er planlagt til afholdelse torsdag den 26. februar 2015 kl. 19.00 i Aalborg Kongres & Kultur Center. Der vil senere blive offentliggjort separat selskabsmeddelelse med indkaldelse og dagsorden for denne.

Endvidere vedlægges redegørelse fra Nørresundby Banks bestyrelse, hvor konklusionen lyder:

På baggrund af Bestyrelsens vurdering af fordele og ulemper ved Købstilbuddet og de øvrige forhold, der er beskrevet heri, anbefaler Bestyrelsen enstemmigt aktionærerne i Nørresundby Bank at acceptere Købstilbuddet fra Nordjyske Bank. Bestyrelsens anbefaling skal ses i forlængelse af, at Nørresundby Bank og Nordjyske Bank har arbejdet hen imod en fusion mellem de to banker med henblik på at skabe en ny stærk lokalbank. En lokalbank, der fokuserer alle sine kræfter i Nordjylland til gavn for både erhvervslivet og private kunder i regionen. En lokalbank med solide faglige kompetencer og kapitalmæssig styrke, der kan matche kundernes ønsker og behov. En lokalbank der lever op til Nørresundby Banks grundlæggende værdier om at være tæt på kunderne, både i rådgivningen og når beslutningerne skal træffes.”

For uddybende kommentarer henvises til undertegnede på telefon 98 70 33 33.

Mads Hvolby                                              Andreas Rasmussen

Formand for bestyrelsen                            Bankdirektør

Redegørelse Nordjyske Bank_til web.pdf 20150114_Fremsættelse_købstilbud_og_redegørelse.pdf Tilbudsdokument_Nordjyske Bank.pdf