TRIBONA AB (PUBL): NY TIDPLAN FÖR CATENAS OFFENTLIGA UPPKÖPSERBJUDANDE

Lund, Sverige, 2015-11-25 12:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Catena har beslutat att justera tidplanen för bolagets offentliga uppköpserbjudande till Tribonas aktieägare. Tidigare har en preliminär acceptperiod under december månad 2015 kommunicerats. Enligt den nya tidplanen förväntas erbjudandehandlingen offentliggöras den 14 december och acceptperioden löpa från och med 15 december 2015 till och med 15 januari 2016.

Fullständig erbjudandehandling skickas till direktregistrerade aktieägare och kommer att kunna laddas ned från Catenas webbsida (www.catenafastigheter.se), Finansinspektionens webbsida (www.fi.se) samt Erik Penser Bankaktiebolags webbsida (www.penser.se).

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION
Per Johansson, VD: +46 708 17 1363, e-post: per.johansson@tribona.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Tribona AB (publ) ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2015-11-25 kl. 12.00.

TRIBONA I KORTHET
Tribona AB (publ) är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag med renodlad inriktning på lager- och logistikfastigheter. Fastighetsbeståndet består av moderna och strategiskt belägna logistikfastigheter, 35 i Sverige och en i Danmark med en uthyrningsbar yta på cirka 704 000 kvadratmeter. För mer information, besök www.tribona.se

TRIBONA AB (PUBL) NY TIDPLAN FÖR CATENAS OFFENTLIGA UPPKÖPSERBJUDANDE.pdf