Talentum Oyj:n arvonalennustestauksen lopputulos

Helsinki, Suomi, 2016-01-19 07:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Talentum                       Pörssitiedote              19.1.2016 klo 8.30

Talentum Oyj:n arvonalennustestauksen lopputulos

Talentum on saanut päätökseen säännönmukaiset vuotuiset arvonalentumistestaukset konsernissa. Testausten tuloksena yhtiö kirjaa konsernitilinpäätökseen yhteensä 9,9 miljoonan euron arvonalennuksen vuoden 2015 neljännelle neljännekselle. Julkaisuoikeuksiin ja liikearvoon tehtävä arvonalennus kohdistuu Ruotsin lehtiliiketoimintaan.

Tehtävä arvonalennus perustuu pitkän aikavälin liikevaihdon kasvuodotusten muutoksiin. Tähän ovat vaikuttaneet muuttunut kuluttajakäyttäytyminen ja vuodenvaihteessa voimaan tulleet ryhmätilaussopimukset. Talentum uskoo, että Ruotsin lehtiliiketoiminnan kustannuskehitys jatkuu suotuisasti tämän vuoden aikana, mutta liiketoiminnan liikevaihto pienenee.

Arvonalentumiskirjaus raportoidaan Talentumin neljännen neljänneksen tuloksessa kertaluonteisena eränä, jolla ei tule olemaan kassavirtavaikutusta. Talentum julkistaa neljännen neljänneksen ja tilivuoden 2015 taloudellisen katsauksen 12.2.2016. Yhtiö pitää ennallaan osavuosikatsauksessa 22.10.2015 antamansa arvion, jonka mukaan vuoden 2015 liikevaihdon arvioidaan pysyvän suunnilleen samalla tasolla ja liiketuloksen ilman kertaluonteisia eriä parantuvan vuoden 2014 tasosta.

Talentum Oyj

Aarne Aktan

Lisätietoja:

Niclas Köhler, talousjohtaja, Talentum Oyj
niclas.kohler@talentum.com

Jakelu:
www.talentum.fi

TALENTUM LYHYESTI

Talentum on erikoistunut ammattilaisille suunnattuihin lehtiin, kirjoihin, verkkopalveluihin, koulutukseen ja tapahtumiin. Yhtiö keskittyy etenkin juridiikan, johtamisen, HR:n, myynnin ja markkinoinnin, ICT:n, teknologian ja terveydenhuollon aiheisiin. Talentumin tavoite on auttaa ammattilaisia menestymään.

Vuonna 2014 Talentumin liikevaihto oli 72,3 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee 720 henkeä Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa ja Latviassa. Talentumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lue lisää: www.talentum.fi