NORVESTIAN IRTAUTUMINEN IDEAN ENTERPRISES OY:STÄ ON TOTEUTUNUT

Helsinki, Suomi, 2017-03-01 12:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Norvestia Oyj     Pörssitiedote     1.3.2017 klo 13.30

NORVESTIAN IRTAUTUMINEN IDEAN ENTERPRISES OY:STÄ ON TOTEUTUNUT

Norvestian 16.2.2017 tiedotettu irtautuminen Ideanista on toteutunut. Irtautumisella on merkittävä positiivinen kassavirtavaikutus vuoden 2017 ensimmäisellä neljänneksellä.

Norvestian substanssiarvo (ja oma pääoma) 31.12.2016 oli 124,6 miljoonaa euroa. Pelkästään ensimmäisellä vuosineljänneksellä Ideanin irtautumisen substanssivaikutus on noin 6 prosenttia ja markkinakäytännön mukaisesti lopullinen kauppahinta määräytyy seuraavan kahden vuoden kuluessa kaupan toteutumisesta. Kaupan osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

Helsinki, 1.3.2017
NORVESTIA OYJ

Lisätietoja:
Norvestia Oyj / Senior Investment Director Juha Mikkola, puh +358 50 590 0522, juha.mikkola@norvestia.fi

Norvestia Oyj on pörssilistattu sijoitusyhtiö. Norvestian kaksiosainen sijoitusstrategia koostuu markkinasijoituksista ja kasvusijoituksista. Kasvusijoituksia tehdään pohjoismaisiin listaamattomiin yrityksiin, kasvuhakuisiin listattuihin yrityksiin sekä pääomarahastoihin. Norvestian kasvusijoitustoiminnan perustana on olla muiden pääomistajien kanssa aktiivinen sijoittaja, joka toiminnallaan nostaa kohdeyritysten arvoa. Sijoitukset ovat pitkäaikaisia eikä niistä irtautumiselle määritellä tiukkaa aikarajaa. Norvestian kasvusijoitussalkkuun kuuluvat Aste Helsinki, Coronaria Hoitoketju, Digital Workforce Services, Fluido, Polystar Instruments ja Touhula Varhaiskasvatus. Lisäksi yhtiöllä on sijoituksia pääomarahastoissa. Norvestiasta tuli CapMan-konsernin tytäryhtiö 19.12.2016. www.norvestia.fi

Idean Enterprises Oy on Suomessa perustettu digitaalisten palveluiden ja käyttäjäkokemusten suunnitteluun erikoistunut yritys, jonka asiakkaat ovat maailman johtavia toimijoita Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Aasiassa. Ideanin suunnittelemia palveluita käyttävät sadat miljoonat ihmiset eri puolilla maailmaa. Ideanin vuoden 2016 liikevaihto oli 25 miljoonaa euroa, josta noin 70 prosenttia tuli kansainvälisiltä markkinoilta. Ideanin studiot sijaitsevat Suomessa (Helsinki, Tampere), Saksassa (Berliini) ja Yhdysvalloissa (Palo Alto, San Francisco, Los Angeles, Austin(TX) ja New York). Yritys työllistää yli 150 henkeä. www.idean.com