Metsä Boardin Lidloc PPI Awards 2017 -finalistien joukossa

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 17.8.2017

Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Boardin innovatiivinen kartonkikuppikonsepti, Lidloc, on nimitetty finalistien joukkoon arvostetussa PPI Awards -kilpailussa.

Lidloc on uraa uurtavan muotoilunsa ansiosta ehdolla ‘Packaging Innovation’ -kategoriassa. Kupin rakenne perustuu kuppirakenteen integroituun lisäosaan, jonka voi taivuttaa kupin kanneksi. Tämä ratkaisu tekee erillisestä muovikannesta tarpeettoman ja mahdollistaa kartonkikuppien uudenlaisen tuotanto-, kulutus- ja kierrätystavan. Lidlocista on vireillä patenttihakemus.

Lidloc on esimerkki osaamisesta, jolla Metsä Board auttaa asiakkaitaan kestävien ja innovatiivisten pakkausratkaisujen kehittämisessä. Metsä Boardin pakkausten analysointi ja suunnitteluosaaminen on yksi palvelualueista, jonka lähtökohtana on kevyempien ja toimivampien ratkaisujen kehittäminen yhteistyössä asiakkaiden kanssa.

Kilpailun järjestää metsäteollisuuden kansainvälinen tietopalveluyhtiö RISI. Voittajat julkistetaan 29. marraskuuta Brysselissä.

Kuvalinkki

Lisätietoja:
Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Sähköposti: marjo.halonen(at)metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja. Sen keveät kartongit on kehitetty ennen muuta kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksiin. Yhtiön käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta pohjoisista metsistä.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Sen osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

Metsä Group
www.metsagroup.fi

Metsä Group on biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare