Metsä Boardin kartongeille menestystä European Carton Excellence Awardseissa

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 25.9.2017

Metsä Board menestyi European Carton Excellence Awards 2017 -kilpailussa. Food & Beverages, Healthcare & Pharmaceuticals sekä Public Award -kategorioiden voittajat on valmistettu Metsä Boardin kartongista. Palkintogaala järjestettiin 21. syyskuuta Salzburgissa Itävallassa.

”Pakkauksen on erotuttava sekä kaupan hyllyllä sekä myös kilpailevista brändeistä. Lisäksi ympäristöystävällisyys on kiinteä osa pakkausta. Sen lisäksi, että pakkauksessa käytetään ympäristöystävällisiä materiaaleja, sen on oltava myös kevyt, oikean kokoinen, toimiva sekä helppo kierrättää. Tuotteemme auttoivat saavuttamaan nämä tavoitteet”, sanoo EMEAn myynnistä vastaava johtaja Mika Paljakka. “Haluamme onnitella kaikkia, jotka osallistuivat voittaneiden pakkausten ideointiin, suunnitteluun ja valmistukseen.”

Tuomaristo arvosti laadukasta designia, käyttömukavuutta ja brändiä edistävää pakkausta sekä sitä, että brändien pakkaamiseen käytetään uusiutuvaan, kierrätettävään puukuituun pohjautuvaa kartonkia. Finalistien joukossa oli kahdeksan Metsä Boardin kartongista valmistettua pakkausta.

Seuraavat palkitut pakkaukset on valmistettu Metsä Boardin kartongista:

FOOD & BEVERAGES
JDE Z1 Packaging
Pakkauksen valmistaja: STI Group
Brändin omistaja: JDE – Jacobs Douwe Egberts
Kartonki: MetsäBoard Classic FBB

HEALTHCARE & PHARMACEUTICALS JA PUBLIC AWARD
Ventofor-Combi Pack
Pakkauksen valmistaja: Lithosan Basim Yayim Ambalaj Sanayl ve Tic.
Brändin omistaja: Bilim llac San. ve Tic.
Kartonki: MetsäBoard Pro FBB Bright

Linkki valokuviin

Lisätietoja:
Marjo Halonen, Viestintäjohtaja, Metsä Board
Mobile: +358 (0)50 598 7046
Email: marjo.halonen(at)metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

Metsä Group
www.metsagroup.fi

Metsä Group on biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare