Fusion mellem Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobank

Som oplyst i den fælles selskabsmeddelelse fra Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobank den 18. april 2018 tilbød Nykredit-koncernen at købe de aktier, som Jyske Bank ville modtage i Ringkjøbing Landbobank efter fusionens gennemførelse, til en kurs svarende til den vægtede gennemsnitskurs på Ringkjøbing Landbobank-aktien i perioden fra og med onsdag den 11. april 2018 til og med tirsdag den 17. april 2018.

Ringkjøbing Landbobank og Nordjyske Bank har fra Nykredit-koncernen modtaget besked om, at Jyske Bank ikke ønsker at gøre brug af dette tilbud.

Meddelelsen fra Jyske Bank indeholder ikke yderligere informationer om Jyske Banks stillingtagen til fusionen mellem Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobank, som bakkes op af de to bankers bestyrelser.

Det er uændret Nordjyske Banks forventning, at fusionen med Ringkjøbing Landbobank gennemføres på de vilkår, der tidligere er oplyst. Der henvises til den fælles selskabsmeddelelse af den 18. april 2018.

Yderligere oplysninger
Eventuelle spørgsmål til denne meddelelse kan ske til formand Mads Hvolby på telefon 4053 2631.

Vedhæftet fil

10.2018 Fusion mellem Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobank