Kvartalsrapport pr. 31. marts 2018

Bestyrelserne i Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobank indgik den 18. april 2018 aftale om fusion, og derfor fremrykkede Nordjyske Bank tidspunktet for offentliggørelse af resultatet for 1. kvartal 2018 jfr. selskabsmeddelelse nr. 08.2018 til den 18. april 2018. I henhold til den tidligere udmeldte finanskalender for 2018 offentliggøres hermed den samlede kvartalsrapport for 1. kvartal 2018.

Resultatet for 1. kvartal 2018 er uændret i forhold til det offentliggjorte i selskabsmeddelelse af 18. april 2018. Ligeledes er de opjusterede forventninger til 2018 uændrede, herunder forventningerne til basisindtjening, nedskrivninger, beholdningsresultat og resultat før skat.

Tilfredsstillende resultat og basisindtjening

Banken kan pr. 31. marts 2018 konstatere fremgang i udlånsvækst og basisindtjening, faldende nedskrivninger samt fremgang i resultat før skat, hvilket medfører en forbedret og tilfredsstillende egenkapitalforrentning på 20,2 procent pro anno, når der korrigeres for goodwill og kunderelationer.

Nordjyske Bank har opnået et tilfredsstillende resultat før skat på 116 millioner kroner i 1. kvartal 2018, hvilket er en markant fremgang på 55 procent i forhold til 1. kvartal 2017. Basisindtjeningen stiger med 44 procent til 138 millioner kroner, hvilket ledelsen vurderer som tilfredsstillende.

For uddybende kommentarer henvises til vedlagte kvartalsrapport eller til formand Mads Hvolby på telefon 4053 2631 eller adm. direktør Claus Andersen på telefon 6161 4504.

Bilag: kvartalsrapport pr. 31. marts 2018

11.2018 Kvartalsrapport pr. 31. marts 2018 11.2018 Selskabsmeddelelse med kvartalsrapport pr. 31. marts 2018