NP3 Fastigheter förvärvar i Sundsvall och Östersund

NP3 Fastigheter har förvärvat sex industrifastigheter om 20 000 kvadratmeter med ett sammanlagt underliggande fastighetsvärde om 125 miljoner kronor. Det årliga hyresvärdet för fastigheterna uppgår till 15,1 mkr.

Fyra av fastigheterna ligger i Östersund och två i Sundsvall. Uthyrningsgraden uppgår till 91 % och den genomsnittliga återstående löptiden för hyresavtalen uppgår till 4 år. Fastigheterna i Sundsvall har tillträtts under fjärde kvartalet 2018 och fastigheterna i Östersund tillträds under januari 2019. Förvärven är gjorda i tre separata transaktioner.

För mer information, vänligen kontakta:
Andreas Nelvig, Verkställande direktör
E-mail: andreas@np3fastigheter.se
Telefon: +46 70 31 31 798

NP3 är ett kassaflödesorienterat fastighetsbolag med fokus på kommersiella förvaltningsfastigheter med hög direktavkastning i främst norra Sverige. Den 30 september 2018 uppgick fastighetsbeståndet till 1 132 000 kvm uthyrningsbar area fördelat på 284 fastigheter inom segmenten handel, industri/logistik, kontor och specialfastigheter. Fastighetsbeståndet är indelat i sex marknadsområden: Sundsvall, Gävle, Dalarna, Östersund, Umeå och Luleå. Fastighetsvärdet uppgår till cirka 9 miljarder kronor. NP3-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. NP3 grundades 2010 och har sitt säte i Sundsvall. Läs mer på www.np3fastigheter.se.

NP3 Förvärvar i Östersund och Sundsvall 18 12 11