Silmäasema Oyj: Silmäasema Oyj hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Silmäasema Oyj hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Silmäasema Oyj
Pörssitiedote - sisäpiiritieto
16.4.2020 klo 16.05

Silmäasema Oyj:n (”Silmäasema”) hallitus on päättänyt hakea julkisen kaupankäynnin lopettamista Silmäaseman osakkeilla sekä Silmäaseman osakkeiden poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n (”Nasdaq Helsinki”) pörssilistalta.

Coronaria Oy (”Coronaria”) omistaa yli yhdeksän kymmenesosaa (9/10) kaikista Silmäaseman osakkeista ja äänistä ja on käynnistänyt osakeyhtiölain 18 luvun mukaisen lunastusmenettelyn lunastaakseen loput vähemmistöosakkeenomistajien hallussa olevat Silmäaseman osakkeet.

Edellyttäen, että lunastusmenettelyä varten nimetty välimiesoikeus vahvistaa Coronarian lunastusoikeuden olevan selvä, Coronarialla on oikeus saada omistukseensa kaikki Silmäaseman osakkeet asettamalla lunastushinnan maksamisesta välimiesoikeuden hyväksymä vakuus.

Silmäasema tulee tänään jättämään Nasdaq Helsingille pörssilistalta poistamista koskevan hakemuksen. Hakemuksessa pyydetään, että Silmäaseman osakkeiden noteeraus Nasdaq Helsingin pörssilistalla päättyy mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Coronaria on saanut lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Silmäaseman osakkeisiin.

SILMÄASEMA OYJ

Lisätietoja antaa

Toimitusjohtaja Teppo Lindén, p. 0400 684 119
Viestintä- ja sijoittajasuhdepäällikkö Niina Streng, p. 050 322 5195

Silmäasema on kotimainen yritys, joka tarjoaa maanlaajuisesti kaikki näkemisen ja silmäterveyden tuotteet ja palvelut. Silmäasema on Suomen suurin yksityinen silmäleikkauksia tarjoava silmäsairaalaketju sekä toiseksi suurin optikkoketju. Silmäasema-ketjulla on lähes 150 myymälää ja 13 silmäsairaalaa Suomessa sekä kahdeksan myymälää Virossa. Silmäasema-ketjun palveluksessa työskentelee noin tuhat näkemisen ja silmäterveyden ammattilaista. Silmäasema-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 131,1 miljoonaa euroa ja oikaistu käyttökate 21,5 miljoonaa euroa.