Stockwik undersöker möjligheten att emittera ett seniort säkerställt obligationslån och offentliggör ett frivilligt återköpserbjudande avseende dess befintliga säkerställda obligationslån

Stockwik Förvaltning AB (”Bolaget”) meddelar idag att Bolaget har givit Nordea Bank Abp och Pareto Securities AB i uppdrag att i egenskap av joint bookrunners arrangera möten med obligationsinvesterare med start den 7 mars 2023. Syftet är att undersöka möjligheten att emittera ett seniort säkerställt obligationslån med en tänkt löptid om 3 år (det ”Nya Obligationslånet”). En kapitalmarknadstransaktion kan komma att följa, förbehållet rådande marknadsförhållanden.

I samband med den tilltänkta emissionen av det Nya Obligationslånet erbjuder Bolaget innehavare av Bolagets befintliga säkerställda obligationslån med ISIN SE0014781530 (”Obligationslånet”) att delta i ett återköp där Bolaget köper tillbaka Obligationslånet mot kontant vederlag till ett pris motsvarande 100,70 procent av nominellt belopp plus upplupen och icke betald ränta (”Återköpserbjudandet”). Obligationslånet kommer att återköpas i enlighet med villkoren i det återköpsdokument daterat 7 mars 2023 som finns tillgängligt på Bolagets hemsida (”Återköpsdokumentet”). Återköpserbjudandet löper ut kl. 12.00 CET den 15 mars 2023 om det inte förlängs, återupptas, dras tillbaka eller avslutas efter beslut av Bolaget, vilket i så fall kommer meddelas genom pressmeddelande. Likviddag för Återköpserbjudandet förväntas inträffa sju arbetsdagar efter att Återköpserbjudandet löpt ut. Återköpserbjudandet är villkorat av en framgångsrik emission av det Nya Obligationslånet (Bolaget förbehåller sig dock rätten att när som helst frånfalla detta villkor).

Under förutsättning att det Nya Obligationslånet emitteras och Återköpserbjudandet genomförs avser Bolaget att utnyttja sin rätt till förtida inlösen av de delar av Obligationslånet som inte blev återköpt i enlighet med Återköpserbjudandet, i enlighet med obligationsvillkoren för Obligationslånet. Obligationslånet kommer i en sådan förtida inlösen att fullständigt återköpas till ett pris motsvarande 100,70 procent av nominellt belopp plus upplupen och icke betald ränta från, men exklusive, föregående ränteförfallodag till, och inklusive, likviddagen för det förtida inlösandet.

Nordea Bank Abp och Pareto Securities AB agerar joint bookrunners i samband med emissionen av det Nya Obligationslånet samt dealer managers för Återköpserbjudandet. Gernandt & Danielsson Advokatbyrå agerar legal rådgivare.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 mars 2023 kl. 07:30 (CET).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

230307 Stockwik undersöker möjligheten