Forløb af ordinær generalforsamling.

Fondsbørsmeddelelse 6/2023

I henhold til tidligere advisering har Djurslands Bank A/S afholdt ordinær generalforsamling den 15. marts 2023 i Kulturhuset Pavillonen i Grenaa.
På generalforsamlingen blev alene behandlet spørgsmål i henhold til dagsordenen i selskabsmeddelelse nr. 3/2023 af 9. februar 2023.
Dagsordenspunkterne fremlagt og indstillet af repræsentantskab og bestyrelse blev alle godkendt som anført efterfølgende. Advokat Erik Jensen, Holst Advokater, var af repræsentantskabet valgt til dirigent for generalforsamlingen.

Årsberetning, årsrapport og overskudsfordeling
Ledelsens beretning blev fremlagt og årsrapport samt overskudsfordeling blev godkendt, herunder at der udbetales udbytte for regnskabsåret 2022 på kr. 10,00 pr. aktie.

Vederlagsrapport
Bankens vederlagsrapport blev fremlagt og godkendt.

Valg til repræsentantskabet
På generalforsamlingen blev nyvalgt 5 og genvalgt 16 medlemmer til repræsentantskabet. Repræsentantskabet består af 50 medlemmer, og sammensætningen fremgår af www.djurslandsbank.dk.

Valg af revisor
PricewaterhouseCoopers (PwC), blev valgt som revisor.

Bemyndigelser til bestyrelsen
Generalforsamlingen gav bestyrelsen bemyndigelse til

• erhvervelse af indtil 10% af bankens aktiekapital i egne aktier til eje eller pant.
  • indtil næste ordinære generalforsamling at optage ny ansvarlig kapital op til en ramme på 100 mio. kr. i form af hybrid kernekapital og / eller ansvarlig lånekapital.

Vedtægtsændringer
Generalforsamlingen vedtog følgende vedtægtsændringer

• Tidsfristen i vedtægtens §2 stk. 2 og stk. 3 for den 5-årige bemyndigelse til bestyrelsen om udvidelse af aktiekapitalen med nom. 27 mio. kr. til i alt 54 mio. kr. blev forlænget til 1. marts 2028.
  • Ændring af vedtægternes §13:
    Generalforsamlingen vælger et repræsentantskab bestående af indtil 50 medlemmer. Forslag til kandidater til repræsentantskabet, der ønskes opstillet på generalforsamlingen, skal være indgivet til banken senest 1. februar i valgåret. Ved udvælgelsen skal der tilstræbes den bredest mulige erhvervsmæssige og områdevise repræsentation. Repræsentantskabet afgiver indstilling til generalforsamlingen om antallet af medlemmer. Repræsentantskabets medlemmer skal være aktionærer.
  • Ændring af vedtægternes §13 Stk. 2:
    Til styrkelse af bankens egnsmæssige tilknytning skal ni tiendedele af repræsentantskabets medlemmer til enhver tid have bopæl inden for kommunerne Norddjurs, Syddjurs, Aarhus, Favrskov, Randers eller Skanderborg.

På generalforsamlingen fremkom der ikke yderligere oplysninger, der skal offentliggøres.
Evt. spørgsmål hertil kan rettes til adm. direktør Lars Møller Kristensen eller bankdirektør Sigurd Linde Simmelsgaard.

Djurslands Bank

Vedhæftet fil