Stockwik meddelar att villkor avseende förtida inlösen av obligationer av serie 2020/2023 har uppfyllts

Stockwik Förvaltning AB (”Bolaget”) meddelade den 10 mars 2023 att Bolaget avser att lösa in samtliga utestående obligationer av serie 2020/2023 med ISIN SE0014781530 (”Förtida Inlösen” respektive ”Obligationerna”).

Förtida Inlösen var villkorad av genomförandet av en ny obligationsemission enligt Bolagets pressmeddelande den 9 mars 2023 (”Obligationsemissionen”). Likviddagen för Obligationsemissionen har inträffat idag 20 mars 2023 och villkoret som ställts för Förtida Inlösen har därför uppfyllts. Förtida Inlösen är därför inte lägre villkorad och kommer således att ske den 5 april 2023. Inlösenbeloppet plus upplupen men obetald ränta upp till och inklusive den 5 april 2023 kommer att betalas till varje person som vid arbetsdagens slut på avstämningsdagen den 29 mars 2023 är registrerad som innehavare av Obligationerna i skuldboken som upprätthålls av Euroclear Sweden AB.

För ytterligare information kring Förtida Inlösen hänvisas till Bolagets pressmeddelande den 10 mars 2023.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 mars 2023 kl. 17:00 (CET).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

230320 Stockwik meddelar att villkor avseende förtida inlösen