Stockwiks valberedning reviderar tidigare förslag till nytt antal styrelseledamöter och föreslår nyval av styrelseledamot

NYTT ANTAL STYRELSELEDAMÖTER OCH NY FÖRESLAGEN STYRELSELEDAMOT

Valberedningen i Stockwik Förvaltning AB (publ) har idag fattat beslut om att revidera förslag till nytt antal styrelseledamöter och föreslå nyval av en styrelseledamot. Som en konsekvens av beslutet ändras även förslag till nytt totalt styrelsearvode. Övriga förslag som tidigare kommunicerats är oförändrade.

ANTALET STYRELSELEDAMÖTER

Valberedningen föreslår fem (5) ledamöter utan suppleanter.

FÖRSLAG TILL STYRELSE

Till styrelseledamöter, för perioden intill slutet av nästa årsstämma, förslår valberedningen omval av Rune Rinnan, Olof Nordberg, Oskar Lindström och Ulrika Malmberg Livijn. Valberedningen föreslår även, för perioden intill slutet av nästa årsstämma, nyval av Kristina Mackintosh. Valberedningen föreslår vidare omval av Rune Rinnan som styrelseordförande.

För mer information om Kristina Mackintosh, se valberedningens reviderade motiverade yttrande, finns tillgängligt via www.stockwik.se/bolagsstamma.

FÖRSLAG TILL BESLUT OM ARVODEN

Valberedningen föreslår ett styrelsearvode om sammanlagt 1.350.000 kronor att fördelas enligt följande. 450.000 kronor till styrelseordförande och 225.000 kronor vardera till styrelsens övriga ledamöter. För medlemmar i ersättnings- och revisionskommittéerna utgår inget separat arvode.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Stockwik Förvaltning AB (publ) ska offentliggöra enligt Nasdaq Stockholms Regelverk för emittenter. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 maj 2023 kl. 11:00 (CEST).

För ytterligare information kontakta:

Olof Nordberg, ordförande i valberedningen
Mejl: info@stockwik.se

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap med koden STWK.

230508 Stockwiks valberedning reviderar tidigare