Stockwik ingår avtal om likviditetsgaranti med Erik Penser Bank

Stockwik Förvaltning har ingått avtal om likviditetsgaranti med Erik Penser Bank. Avtalet börjar gälla omgående och tillhandahålls i enlighet med NASDAQ Stockholms regler för likviditetsgaranti. Tjänsten innebär att Erik Penser Bank kvoterar köp- respektive säljvolym i syfte att skapa en mer rättvisande bild av aktiepriset, främja aktiens likviditet och i förlängningen ge en mer tillförlitlig värdering av Stockwiks aktie.

För ytterligare information kontakta:
David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 september 2023 klockan 09:00 CEST

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

230919 Stockwik ingår avtal om likviditetsgaranti med Erik