Stockwiks VD David Andreasson lämnar bolaget

Styrelsen i Stockwik Förvaltning och bolagets VD David Andreasson har kommit överens om att han ska lämna sin anställning, efter en process som initierats av David Andreasson. Han ersätts av bolagets CFO Andreas Säfstrand, som går in som tillförordnad VD under rekryteringsprocessen som inleds omgående.

David Andreasson har varit VD för Stockwik sedan 2013 och är också en av bolagets medgrundare.

”Jag har jobbat tillsammans med David i många år och vill tacka honom för hans uppskattade insatser för Stockwik. Med David som VD har vi lagt en solid grund för fortsatt tillväxt och lönsamhet i bolaget. Vi fortsätter att jobba efter den fastslagna strategin och riktningen för Stockwik”, säger styrelsens ordförande Rune Rinnan.

Andreas Säfstrand tillträder rollen som tillförordnad VD den 22 september 2023. David Andreasson kommer att finnas kvar i bolaget under en övergångsperiod för att säkra en kvalitativ överlämning.

För ytterligare information kontakta:
Rune Rinnan, styrelseordförande
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Mejl: rune.rinnan@televenture.no

Denna information utgör insiderinformation som Stockwik Förvaltning AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbrukförordning. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 september 2023 klockan 08:59 CEST

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

230922 Stockwiks VD David Andreasson lämnar bolaget