Stockwik byter likviditetsgarant till Carnegie Investment Bank AB

Stockwik har avslutat uppdraget med likviditetsleverantören Erik Penser och har utsett Carnegie Investment Bank AB som ny likviditetsleverantör för företagets aktier på Nasdaq Stockholm. Arrangemanget överensstämmer med ramen för Nasdaq Stockholms regler för likviditetsleverantörer.

I rollen som likviditetsleverantör åtar sig Carnegie att kontinuerligt lämna prisuppgifter för Stockwiks aktier i enlighet med de då gällande minimikraven för likviditetsleverantörer som fastställts av Nasdaq Stockholm. Syftet är att förbättra aktiens likviditet och minska spridningen mellan köp- och säljkurs.

Carnegies uppdrag påbörjas den 30 november 2023.

Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 november 2023 klockan 17:30 CET.

För ytterligare information kontakta:
Andreas Säfstrand, tf. VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunollsjuniofemtvåsjufyratre

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

231129 Stockwik byter likviditetsgarant till Carnegie