Stockwik tillsätter Urban Lindskog som VD

Styrelsen i Stockwik Förvaltning har idag beslutat att utse Urban Lindskog till ny VD för bolaget. Urban Lindskog har en lång erfarenhet från ledande positioner och styrelseuppdrag inom svenskt näringsliv.

Urban Lindskog har en bakgrund som framgångsrik VD i flera teknikbolag med internationell inriktning, som exempelvis Scanmast, Dafo Vehicle, Metria och nyligen som divisionschef i industrikoncernen Lagercrantz Group. Han har också omfattande erfarenhet från styrelsearbete, bland annat som vice ordförande i Sjätte AP-fonden och som styrelseordförande i börsnoterade Glocalnet. Urban Lindskog är sedan 2023 styrelseledamot i Green Cargo.

”Det är ett viktigt steg för Stockwik att Urban Lindskog tillträder som ny VD. Hans imponerande bakgrund tillsammans med det starka team vi redan har skapar en trygghet och kompetens som ska ta bolaget vidare till nästa nivå. Samtidigt vill jag tacka Andreas Säfstrand för en stark insats som tillförordnad VD”, säger Stockwiks ordförande Rune Rinnan.

Urban Lindskog börjar sitt uppdrag som VD för Stockwik den 1 februari 2024.

”Jag ser verkligen fram emot att ansluta mig till teamet på Stockwik. Med min bakgrund från serieförvärvare och att utveckla industriföretag ser jag en stor potential i möjligheterna att utveckla Stockwik under kommande år”, säger Urban Lindskog.

Andreas Säfstrand, som är tillförordnad VD för Stockwik sedan i september förra året, återgår till rollen som CFO i bolaget.

Denna information utgör insiderinformation som Stockwik Förvaltning AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbrukförordning. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 januari 2024 klockan 07:30 CET.

För ytterligare information kontakta:
Rune Rinnan, styrelseordförande
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Mejl: info@stockwik.se

Urban Lindskog, tillträdande VD
Mejl: info@stockwik.se

Om Stockwik

Stockwik erbjuder en bas för svenska kvalitetsföretag att utvecklas organiskt och via förvärv. Stockwiks bolag ska erbjuda värdeskapande produkter och tjänster till företagskunder. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

240129 Stockwik tillsätter Urban Lindskog som VD