EHDOTUS METSO-KONSERNIN HALLITUKSEN JÄSENIKSI

Metso-konsernin suurimmat osakkeenomistajat ehdottavat 28.3.2001 kokoontuvalle varsinaiselle yhtiökokoukselle, että yhtiön hallitus jatkaa nykyisessä kokoonpanossaan.

Metson hallituksen puheenjohtaja on DI Pertti Voutilainen ja varapuheenjohtaja Rautaruukki Oyj:n toimitusjohtaja, vuorineuvos Mikko Kivimäki. Hallituksen jäseniä ovat Pohjola Yhtymän ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen hallituksen puheenjohtaja, Metson edellinen toimitusjohtaja, vuorineuvos Heikki Hakala; Nokian tutkimuskeskuksen johtaja, TT Juhani Kuusi; SanomaWSOY Oyj:n toimitusjohtaja, vuorineuvos Jaakko Rauramo; kauppa- ja teollisuusministeriön omistajapolitiikan yksikön johtaja, teollisuusneuvos Markku Tapio sekä henkilöstön ehdottamana pääluottamusmies Pentti Mäkinen.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien maailmanlaajuinen toimittaja. Metson ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologian kokonaistoimittaja Metso Paper, kiven ja mineraalien käsittelyä harjoittava Metso Minerals sekä automaatio- ja säätöteknologian osaaja Metso Automation. Vuonna 2000 Metso-konsernin liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 22 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.