Amer-yhtymä myy Teleteknon toimivalle johdolle

Amer-yhtymä Oyj on tänään sopinut Teletekno Oy:n liiketoiminnan myymisestä yrityksen toimivalle johdolle, Eqvitec Partnersin hallinnoimille Eqvitec Teknologiarahasto I:lle, Eqvitec Technology Fund II:lle sekä Merita Capitalin hallinnoimalle Profita Fund II:lle. Amer-yhtymä jää perustettavaan yhtiöön vähemmistöomistajaksi 19 %:in osuudella. Teleteknon myynnillä ei ole merkittävää vaikutusta Amer-yhtymän tulokseen.

Teleteknon toimialana on tietoliikennetekniikka. Teleteknon liikevaihto vuonna 2000 oli 27,7 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa vuoden lopussa oli 99 henkilöä.

"Amer-yhtymän tavoitteena on tulla johtavaksi urheiluvälineiden toimittajaksi maailmassa, minkä vuoksi olemme viime vuosina johdonmukaisesti keskittyneet ydinliiketoimintaamme. Teletekno on erinomaisessa kunnossa oleva, hyvin johdettu yhtiö, ja uskomme uuden omistajarakenteen mahdollistavan entistä paremmat resurssit sen edelleen kehittämiseen", sanoo Teleteknon hallituksen puheenjohtaja, Amer-yhtymän talousjohtaja Pekka Paalanne.

AMER-YHTYMÄ OYJ
Viestintäosasto