Telenor utvider Telefonkatalogen.no med nær to millioner mobilnumre

Telefonkatalogen.no er en gratis tjeneste, som har hatt en solid vekst i løpet av de fem månedene den har eksistert. Tjenesten er nå en av Norges 10 mest besøkte nettsteder. Brukerne gjør i snitt 6-10 søk pr uke.

De mobilnumrene som er søkbare på telefonkatalogen.no er hentet fra Telenor Mobils kundemasse som tilsvarer 68 prosent av det norske mobilmarkedet. Telenor Media håper at også de andre mobiloperatørene etter hvert vil gjøre sine mobilabonnenter tilgjengelige for gratis-søk på internett under Telefonkatalogen.no.

I en undersøkelse Norsk Gallup gjennomførte i mars i år kom det frem et sterkt ønske om at også mobilnumre blir tilgjengelig på Telefonkatalogen.no. Brukerne sa at de ønsket både mobilnumre og e- postadresser på internettsiden, og at begge deler skulle være gratis.

I undersøkelsen fra Norsk Gallup kom det videre frem at det er stort sett menn som ønsker å spare tid og penger ved å finne telefonnumre på Internett. Hele 7 av 10 søk gjøres av menn.

«Med nye 1,9 millioner mobilabonenter i databasen er det nå mulig å søke på i alt 5,6 millioner oppføringer på telefonkatalogen.no. Om noen måneder vil det også være mulig å finne e-post adresser på samme sted. Og hele søketjenesten er gratis», sier informasjonssjef Gro Ismar i Telenor Media.

Fakta om Telenor Media AS
Telenor Media er et heleid datterselskap av Telenor ASA. Telenor Media utvikler informasjonsprodukter og markedsplasser basert på brukerens og kundens behov, og distribuerer disse gjennom ulike medier. Med 10 prosent av mediemarkedet og 94 prosent av katalogmarkedet i Norge er Telenor Medias kataloger den største mediekanal etter TV og avis. Telenor Media er den 5. største katalogutgiveren i Europa. Selskapets tjenester er tilgjengelig i 11 land.

Telenor Medias katalogdatabase er regnet for å være en av landets best oppdaterte kundedatabaser og inneholder ca 1,8 millioner privatpersoner, 173.000 bedrifter og 28.000 offentlige institusjoner. En stab på 140 mennesker arbeider rundt i hele Norge og utfører omlag 6 000 endringer daglig for at katalogene skal være så oppdaterte som mulig. Telenor Media har 2400 ansatte, og omsatte i fjor for 1.665 millioner kroner.