TULIPALO INCAP FURNITUREN KÄRSÄMÄEN TEHTAALLA

Incap Furniture Oy:n Kärsämäen huonekalutehtaalla syttyi tänään iltapäivällä noin klo 16 tulipalo, jonka sammutustyöt ovat parhaillaan menossa. Henkilövahingoilta on vältytty.

Palo on saatu hallintaan, mutta palokunta työskentelee edelleen. Tulipalon alkuperä tai tuhon laajuus eivät vielä ole selvillä. Varastot, kuivaamorakennus ja hallintorakennus ovat säästyneet pahemmilta vaurioilta. Palon koko vaikutus tehtaan tuotantoon ja toimituksiin selviää sammutustöiden päätyttyä.

Kärsämäen tehtaan kokonaispinta-ala varastoineen on 12.000 m2. Vakuutukset kattavat syntyneet vahingot, ja yhtiöllä on tuotannon keskeytymisvakuutus.

Incap Furniture Oy:n liikevaihto tammi-maaliskuussa 2001 oli 8,9 miljoonaa euroa. Valtaosa yhtiön tuotannosta menee vientiin ensisijaisesti Keski- ja Etelä-Eurooppaan. Yhdysvaltojen osuus myynnistä on ollut kasvussa.

Kärsämäen tehtaan lisäksi Incap Furniture Oy:llä on tehdas Varpaisjärvellä sekä tytäryhtiöt Riikassa ja Yhdysvalloissa. Yhtiön palveluksessa on noin 240 henkilöä, joista 160 henkilöä työskentelee Kärsämäen tehtaalla.

Incap Furniture on osa Incap-konsernia, jonka emoyhtiö on Helsingin pörssissä noteerattu Incap Oyj. Lisätietoja yhtiöstä Incap-konsernin kotisivuilta osoitteessa www.incap.fi.

Lisätietoja antavat Incap-konsernin toimitusjohtaja Kari Saarinen, puh. 040 830 5689 ja Incap Furniture Oy:n toimitusjohtaja Sauli Huikuri, puh. 0400 389700.