Nokia toimittaa GRPS-verkon Radiolinja Eestille

Nokia ja matkapuhelinoperaattori Radiolinja Eesti ovat allekirjoittaneet sopimuksen GPRS-runkoverkon (General Packet Radio Service) toimittamisesta Viroon. Nokian toimittama GPRS-ratkaisu mahdollistaa Radiolinja Eestin asiakkaille langattomat ja 'jatkuvasti päällä' olevat datapalvelut. Toimitukset aloitetaan tämän vuoden kesäkuussa ja verkko otetaan käyttöön marraskuussa.

Sopimukseen kuuluu Nokian toimittama runkoverkko ja jo olemassa olevan GSM-verkon päivittäminen tukemaan GPRS-verkkoa sekä Nokian toimittamat Connecting @ Care -tukipalvelut. Nokian Radiolinja Eestille toimittama GPRS-runkoverkkoratkaisu mahdollistaa langattoman Internetin palvelut kuten datapalvelut ja entistä kehittyneemmät WAP-palvelut.

'Olemme hyvin iloisia, että jo pitkään jatkunut yhteistyömme saa jatkoa Radiolinja Eestin rakentaessa GPRS-verkkoaan. Nokian Radiolinja Eestille toimittama GPRS-verkkoratkaisu tarjoaa mahdollisuuden laajentaa nykyisiä palveluja tulevaisuuden langattomiin datapalveluihin', sanoo johtaja Juhani Koivula Nokia Networksista.

Matkapuhelinoperaattori Radiolinja Eesti on toiminut Virossa vuodesta 1994.

Lisätietoja antaa:

Viestintäosasto