Net Insights bolagsstämma godkänner nyemission

Styrelsens beslut omfattade dels en emission av högst 16.205.261 nya B-aktier med företrädesrätt för aktieägarna, dels utgivande av skuldebrev med högst 8.102.631 avskiljbara optionsrätter till nyteckning av B-aktier.

Villkoren för aktieemissionen är följande: varje helt femtal befintliga aktier, oavsett aktieslag, berättigar till teckning av två nya B-aktier, till en teckningskurs om 10 kronor per ny aktie. Avstämningsdag för deltagande i emissionen är den 1 juni 2001. Teckningstiden löper från den 7 juni till och med den 21 juni 2001.

De som utnyttjat teckningsrätter för tecknande av nya B-aktier i aktieemissionen, kommer genom ett helägt dotterbolag till Net Insight AB att erhålla en optionsrätt för varje tvåtal nytecknade B-aktier.

De teckningsrätter som eventuellt inte utnyttjas av nuvarande aktieägare, kommer att fördelas mellan deltagare i det konsortium av investerare som garanterat nyemissionen.