METSO JATKAA SVEDALAN TARJOUSTAAN

Yhdysvaltojen kilpailuviranomaisten (FTC) käsittely Metso-konsernin Svedala Industri AB:stä tekemästä ostotarjouksesta jatkuu. Saatuaan FTC:ltä luonnoksen hyväksymispäätöksestä (consent decree) Metso on jatkanut keskusteluja FTC:n kanssa. Joitakin FTC:n hyväksymispäätöksen ehtoihin liittyviä kysymyksiä on vielä ratkaisematta, joten neuvotteluja ei ole saatu päätökseen. Tämän vuoksi Metsolla ei ole tässä vaiheessa mahdollisuutta tiedottaa tarjouksen päättämisen aikataulusta. Metso jatkaa tarjouksen voimassaoloaikaa 16.8.2001 saakka ja tulee tiedottamaan asiasta uudelleen viimeistään 13.8.2001.

Metso on sitoutunut tekemäänsä ehdolliseen tarjoukseen, jonka aikaa nyt jatketaan 16.8.2001 saakka. Voimassaoloajan jatkamista lukuunottamatta 21.6.2000 tehdyn ostotarjouksen ehdot pysyvät ennallaan ja 7.7.2000 julkistetun tarjousesitteen mukaisina.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien maailmanlaajuinen toimittaja. Metson ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologian kokonaistoimittaja Metso Paper, kiven ja mineraalien käsittelyä harjoittava Metso Minerals sekä automaatio- ja säätöteknologian osaaja Metso Automation. Vuonna 2000 Metso-konsernin liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 22 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.