HANKKIJA-MAATALOUS OY TULEE MOVERE OY:N OSAKKAAKSI

Järjestelyn myötä Moveren liikevaihto kasvaa 50 miljoonaan euroon, josta merirahtauksen osuus on 10 miljoonaa euroa. Muutoksen jälkeen Moveren kuljetukset kasvavat kolmeen miljoonaan tonniin, jossa on lisäystä miljoona tonnia.

Kemira Agron, Suomen Rehun ja Hankkija-Maatalouden myymiä tuotteita kuljetetaan maa- ja merikuljetuksina pääasiallisesti Pohjois-Euroopan ja Itämeren markkina-alueilla. Yhtiöt hyödyntävät yhdessä tavaravirtojaan toimittaessaan tuotteitaan maataloustuotannon tarpeisiin. Moverella on toimipisteet Lahdessa, Turussa, Kotkassa, Uudessakaupungissa, Seinäjoella ja Vaasassa.

Hankkija-Maatalous Oy:n logistiikkayksikkö Turussa hoitaa maanlaajuisesti Agrimarket-ketjun logistiikkapalvelut. Agrimarket-ketjun muodostavat Hankkija-Maatalous Oy ja viisi maatalouskauppaa harjoittavaa alueosuuskauppaa.Yhteistyöhankkeen mukaisesti  Hankkija-Maatalous Oy siirtää oman logistiikkayksikkönsä toiminnan myymälälogistiikkaa lukuunottamatta Movereen. Logistiikkayksikön henkilöstö siirtyy uuden työnantajan palvelukseen ns. vanhoina työntekijöinä.

Kauppa vahvistuu vasta kilpailuviranomaisten hyväksynnän jälkeen. Asiaa koskeva tiedonanto on jätetty EU:n komissiolle Brysseliin. Päätöstä asiassa odotetaan tammikuun 2003 aikana.

Lisätietoja:
Hankkija-Maatalous Oy, Ensio Hytönen, puh. (09) 188 6001