Norsk Hydro Olje og Energi omorganiserer og reduserer antall årsverk

Hydros ledelse i Olje og Energi har besluttet å omorganisere letevirksomheten og varsler samtidig en reduksjon av antall årsverk i hele virksomheten med om lag 300 konsulenter og faste ansatte.

- Tiltakene gjøres for å forsterke selskapets konkurranseposisjon. Endringene som nå gjennomføres er riktige,  og gir en bedre organisasjon for de oppgaver Hydro har foran seg. Færre fremtidige utbyggingsoppgaver og skifte av operatørskap på Tampen gjør også bemanningsreduksjoner nødvendig, sier konserndirektør for Hydro Olje og Energi Tore Torvund.

Omorganiserer Hydros letemiljø
- Hydro samler nå sin nasjonale og internasjonale letekompetanse i en ny fagenhet. Dette gjør vi for å utnytte vår kompetanse innen leting i forhold til potensialet i hele vår globale portefølje. Enheten vil legges til Hydros kontorer på Kjørbo utenfor Oslo, sier Torvund.

Endringene i leteorganisasjonen medfører en reduksjon med i underkant av 50 fagstillinger. Letemiljøene ved samtlige av Hydros utekontorer vil bli redusert som følge av dette.
Den øvrige nedbemanningen vil gjennomføres i andre deler av Hydro Olje og Energi.

- Størstedelen av reduksjonen av antall årsverk er knyttet til ferdigstillelse av utbyggings- og boreprosjekter, men hele virksomheten vil bli berørt av de organisasjonsmessige tilpasningene vi nå iverksetter, sier Torvund.
Mobil
Hege Marie Norheim