Avista: Justering av Boss Media i OMX Stockholm Benchmark (29/08)

Enligt ett flaggningsmeddelande publicerat den 21 februari 2008 framgår att GEMed (GTECH Corporation och Medströms AB) erhållit acceptanser motsvarande cirka 73,09 procent av det totala antalet aktier i Boss Media. GEMed meddelar även i ett pressmeddelande publicerat den 18 februari 2008 att budet är ovillkorat. Acceptperioden löper till och med den 27 februari 2008.

OMX Stockholm Benchmark är free float justerat för att spegla investeringsbarheten på ingående indexaktier. De ändrade ägarförhållandena har en betydande inverkan på investeringsbarheten i Boss Media och OMX Derivatives markets kommer därför att genomföra en justering i enlighet med regel 5.1 i ”Rules for the Construction and Maintenance of the NOREX Exchanges´ All-Share, Sector and Benchmark Indices”. Free float faktorn för Boss Media kommer att ändras efter marknadens stängning den 26 februari 2008. Free float faktorn för Boss Media minskas från 90% (0.9) till 30% (0.3). Nytt antal aktier i Boss Media (SE0000488850) ingående i OMX Stockholm Benchmark index beräkning fr.o.m. den 27 februari 2008 kommer att vara 17 119 500.

wkr0003.pdf