Solteq siivittää kosmetiikkaketju Lushin Suomeen

Lehdistötiedote 3.6.2008

Maaliskuussa Suomeen rantautunut englantilainen luonnonkosmetiikkayritys Lush Finland valitsi IT-kumppanikseen Solteqin. Solteq toimittaa Lushille myymälä- ja verkkopalvelujärjestelmän sekä tietoliikenneyhteyspalvelut. Lush avasi Espoon Isoon Omenaan ensimmäisen myymälänsä sekä Suomen verkkokaupan maaliskuussa.

Lush valitsi IT-kumppanikseen Solteqin yhtiön laajan kokemuksen ja referenssien myötä: "Meillä ei ole aikaisempaa kokemusta vastaavista järjestelmistä, joten kävimme referenssit läpi hyvin tarkkaan. Meille oli tärkeää, että yhteistyökumppani on valmiiksi todettu hyväksi ja luotettavaksi", Lush Finlandin johtaja Sakari Takki kertoo.

Yhteistyö Solteqin kanssa sai alkunsa helmikuussa, kun ensimmäisen myymälän avaamiseen oli aikaa kuukausi. "Yksi tärkeä tekijä valinnassa oli Solteqin korkea markkinaosuus erikoiskaupan myymäläjärjestelmissä. Kun palkkaamme henkilöstöä, saattavat järjestelmät olla heille jo entuudestaan tuttuja, mikä helpottaa työskentelyn aloittamista meillä. Lisäksi verkkokauppa haluttiin avata samaan aikaan ensimmäisen myymälän kanssa. Solteqin kokonaisratkaisu oli meille ehdottomasti sopivin ratkaisu. Lisäksi he pystyivät toimittamaan järjestelmät näinkin tiukalla aikataululla", Takki toteaa.

"Solteqin myymälä- ja verkkopalvelujärjestelmä tietoliikenneyhteysratkaisuineen toimitettiin Lushille avaimet käteen -periaatteella. Järjestelmän toiminta konfiguroitiin vastaamaan Lushin tarpeita. Esimerkiksi verkkokaupan layout muokattiin Lushin emoyhtiön layoutin mukaiseksi", kertoo Solteqin Kaupan liiketoimintayksikön johtaja Ilmari Vallo.

Lushin internet-sivut ovat yritykselle tärkeä myyntikanava, johon yhtiö halusi myös panostaa kunnolla. Takki kehuu Clover Shop -ohjelmaan pohjautuvaa verkkokauppaa helppokäyttöiseksi ratkaisuksi: "Nettikaupan hallinnointi onnistuu helposti. Se on helppo ja yksinkertainen, mutta täyttää kuitenkin meidän asettamamme vaatimukset."

Lushille oli tärkeää uuden järjestelmän laajennettavuus ja joustavuus ketjun laajentaessa jatkossa toimintaansa muualle Suomeen. "Solteqin keskitetty myymäläjärjestelmäratkaisu on ennen kaikkea kustannustehokas ja sopii siksi suunnitelmiimme täydellisesti. Uudet myymälät on helppo liittää nykyiseen ketjunohjaukseemme kustannustehokkaasti. Tavoitteemme on laajentaa toimintaamme jatkossa 6-10 myymälällä", Takki toteaa.

Solteqin toimittamien järjestelmien lisäksi Lush otti käyttöönsä Solteqin tietoliikenneyhteysratkaisun, Solteq-palveluverkon, joka takaa korkean tietoturvatason tietoliikenteelle ketjun laajentuessa muualle Suomeen.

Solteqin ja Lushin yhteistyö jatkuu nykyisten järjestelmien ylläpidon ja ketjun laajentumisen myötä. "Annamme kaikin puolin kiitettävän arvosanan Solteqille. Yhteistyö tulee varmasti jatkossakin sujumaan mutkattomasti", Takki kiittelee.

SOLTEQ OYJ

Lisätiedot:

Solteq Oyj

Ilmari Vallo, Kaupan liiketoimintayksikön johtaja
sähköposti: ilmari.vallo@solteq.com

Solteq Oyj on kaupan ja teollisuuden strateginen kumppani, jonka ydinosaamista ovat liiketoimintakriittiset IT-ratkaisut. Solteq yhdistää omia ja maailman johtavien ohjelmistoyritysten tuotteita yksilöllisiksi ratkaisuiksi asiakkaiden liiketoiminnan kehitykseen ja toiminnan ohjaukseen. Ratkaisujen avulla jalostettu tieto auttaa yhtiön asiakkaita ohjaamaan liiketoimintaansa entistä tehokkaammin ja parantamaan kannattavuuttaan. Yhtiön liikevaihto vuonna 2007 oli 27,9 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa työskentelee noin 270 henkilöä. Lisätietoja osoitteesta www.solteq.com.