Metso toimittaa pehmopaperilinjan Kiinaan Max Fortune Industrial Ltd. -yhtiölle

Metso Oyj:n lehdistötiedote 9.4.2010 klo 10:00

Metso toimittaa Hongkongissa toimivalle Max Fortune Industrial Ltd. -yhtiölle kokonaisen pehmopaperin tuotantolinjan. Pehmopaperilinja asennetaan yhtiön uudelle tehtaalle Fuzhoun kaupungin läheisyyteen, Kiinan Fujianin maakuntaan. Linja otetaan käyttöön maaliskuussa 2011. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämäntyyppisen pehmopaperilinjan arvo on 15-20 miljoonaa euroa  riippuen toimituslaajuudesta ja tuotantokapasiteetista. Tilaus kirjataan Metson Paperi- ja kuituteknologian ja Energia- ja ympäristöteknologian ensimmäisen vuosineljänneksen aikana saatuihin tilauksiin.

Metson linjatoimitukseen kuuluu pehmopaperikone  massankäsittelylaitteineen. Pehmopaperikoneessa on monikerrosperälaatikko, jenkkisylinteri,  huuva,  pölynhallintajärjestelmä ja rullain. Toimitukseen sisältyy myös Metson patentoitua puristinteknologiaa. Tuotantolinjan optimoinnissa kiinnitetään erityinen huomio energian säästämiseen ja lopputuotteen laatuun.

Toimitukseen sisältyy myös laaja automaatiopaketti, joka käsittää prosessi-, kone- ja sähkökäyttöjen ohjaukset ja  laadunhallintajärjestelmän.

Uudella linjalla tuotetaan vuosittain 60 000 tonnia korkealuokkaisia kasvo-, WC- ja pyyhepapereita. Raaka-aineena käytetään ensiökuitua.

Max Fortune Industrial on Hongkongissa toimiva paperituotteiden johtava valmistaja ja viejä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluvia lahjakasseja, kortteja, lahjakääreitä ja pehmopaperikäärepapereita valmistetaan yhtiön tehtailla Kiinassa ja Vietnamissa. Yhtiön palveluksessa on yli 5 000 henkilöä, jotka palvelevat asiakkaita Pohjois-Amerikassa, Euroopassa ja Kauko-idässä.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka erikoisosaamista ovat kestävät teknologia- ja palveluratkaisut kaivos-, maarakennus-, voimantuotanto-, automaatio-, kierrätys- sekä massa- ja paperiteollisuudelle. Metso työllistää noin 27 000 osaajaa yli 50 maassa. www.metso.com

Lisätietoja lehdistölle antavat (englanniksi ja ruotsiksi):

Anders Björn, toimitusjohtaja,  Metso Paper Karlstad AB, Pehmopaperit-liiketoimintalinja, Metso, puh. +46 705 17 13 38

Leif Forsberg, johtaja, Pehmopaperit-liiketoimintalinja, Metso, puh.  +46 705 17 13 10