Northern Logistic Property ASA - Resultat for fjerde kvartal og året 2010

(Oslo, 17. februar 2011)

Northern Logisitic Property rapporterer i dag resultater for fjerde kvartal og året 2010 med følgende hovedpunkter:

Styrket finansiell stilling gjennom 2010

• Årets resultat etter skatt ble NOK 331 millioner (-16)
  • Eiendommenes verdi steg med NOK 286 millioner (-131)
  • Driftsresultatet ble NOK 114 millioner (108)
  • Egenkapitalandelen økte til 24,8 prosent ved periodens utgang (19,0)

Vesentlige hendelser i fjerde kvartal

• Selskapet innløste opsjon om to års forlengelse av lån på SEK 3 553 millioner, fra september 2011
  • Peter Strand ble ansatt som ny administrerende direktør (begynte i januar 2011)

Nybyggingsprosjekt påbegynt i januar 2011

• Et byggeprosjekt på 10 000 m2 i Västerås

"Det har vært en glede å begynne i NLP. Selskapet har forbedret sin finansielle stilling betydelig gjennom 2010 og organisasjonen er bygget opp til å kunne drive effektivt. Den utvikingen kombinert med at markedet i Sverige stadig ser bedre ut, gjør NLP godt posisjonert for å realisere nye utviklings- og nybyggingsprosjekter" sier nyansatt administrerende direktør Peter Strand i en kommentar.

I tilknytning til at selskapet offentliggjør sitt delårsregnskap for 4. kvartal 2010 i dag, torsdag 17. februar 2011 vil selskapet gi en presentasjon på Felix Konferansesenter, Aker Brygge, Oslo kl. 08:30.

Fra selskapet møter CEO Peter Strand og CFO Merete Myhrstad.

Webcast: Presentasjonen kan følges direkte på www.nlpasa.com. Spørsmål kan sendes skriftlig til selskapets ledelse under konferansen fra internett/webcast. Et opptak av presentasjonen vil bli gjort tilgjengelig på www.nlpasa.com. Presentasjonen vil holdes på svensk og norsk.

Delårsrapport og presentasjonsmateriale vil være tilgjengelig via www.newsweb.no og på www.nlpasa.com.

For ytterligere informasjon:

Peter Strand, CEO: +46 705 88 1661, email: peter.strand@nlpfastigheter.se

Merete Myhrstad, CFO: +47 95 23 88 99, email: mm@nlpasa.com

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Resultater 4 kvartal 2010
Presentation Q4 2010