Selskabsmeddelelse 13/2011

Selskabsmeddelelse nr. 13/2011                                               2. maj 2011

Tillæg til redegørelse fra Danisco A/S' bestyrelse vedrørende det frivillige anbefalede offentlige købstilbud fremsat af et datterselskab af E. I. du Pont de Nemours and Company til aktionærerne i Danisco A/S som følge af forhøjelse af tilbudsprisen til DKK 700 pr. aktie og reduktion af minimumsacceptbetingelsen til 80%

Den 21. januar 2011 offentliggjorde DuPont Denmark Holding ApS, CVR-nr. 33 38 21 54, c/o Plesner, Amerika Plads 37, 2100 København Ø (“Tilbudsgiver”), som er et 100% ejet og fuldt kontrolleret datterselskab af E. I. du Pont de Nemours and Company (“DuPont”) et tilbudsdokument ("Tilbudsdokumentet") vedrørende et frivilligt offentligt købstilbud til aktionærerne i Danisco A/S ("Danisco") om køb af alle aktier i Danisco mod et kontant vederlag på DKK 665 pr. aktie á nominelt DKK 20 ("Købstilbuddet"). Der henvises til selskabsmeddelelse nr. 5/2011.

Tilbudsgiver offentliggjorde den 29. april 2011 et tillæg til Tilbudsdokumentet, hvori Tilbudsgiver reducerede betingelsen om minimumsaccept (som anført i Tilbudsdokumentets pkt. 3.6) fra 90% af aktierne (eksklusive Daniscos eventuelle beholdning af egne aktier) og stemmerettighederne i Danisco til 80%, og hvori Tilbudsgiver forhøjede tilbudskursen fra DKK 665 pr. aktie til DKK 700 pr. aktie á nominelt DKK 20. Der henvises til selskabsmeddelelse nr. 12/2011.

Daniscos bestyrelse offentliggør i dag et tillæg til bestyrelsens redegørelse af den 21. januar 2011 (se selskabsmeddelelse nr. 6/2011), hvori ændringerne i Købstilbuddet er analyseret. Tillægget vedhæftes som bilag til denne selskabsmeddelelse og udgør en integreret del heraf.

Med henvisning til tillægget bekræfter bestyrelsen, at den finder, at den forhøjede tilbudspris repræsenterer en særdeles attraktiv værdi for Daniscos aktionærer og gentager sin enstemmige anbefaling til aktionærerne om at acceptere Købstilbuddet inden den 13. maj 2011, hvor tilbudsperioden udløber.

Bestyrelsen bemærker, at som følge af Finanstilsynets fortolkning af Overtagelsesbekendtgørelsen, jf. Finanstilsynets pressemeddelelse af den 18. marts 2011, kan Tilbudsgiver kun lave én forbedring af Købstilbuddet. Tilbudsgiver er derfor afskåret fra at fremkomme med yderligere forbedringer af Købstilbuddet.

Jørgen Tandrup

Formand for bestyrelsen

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Investor Relations, tlf. 32 66 29 12, investor@danisco.com.

Bottomline, Anders Lehmann, tlf. 51 39 01 65, AL@bottomline.dk

Henvendelser fra udenlandske medier kan rettes til:

Finsbury (Andrew Dowler eller Sally Hogan), tlf. +44 (0)20 7251 3801.

Denne meddelelse er udarbejdet på dansk og engelsk. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem de to versioner er den danske version gældende.

Denne meddelelse kan indeholde udsagn og udtalelser om fremtidige forhold eller begivenheder, herunder om fremtidige resultater eller vækst, og andre forudsigelser om udviklingen og fordele forbundet med Købstilbuddet. Sådanne udsagn kan generelt, men ikke altid, identificeres ved brug af ord som "forventer", "går ud fra", "antager", "planlægger", "vil", "har til hensigt", "projicerer", "estimerer", "ambition" eller lignende udtryk. Fremadrettede udsagn er i sagens natur behæftet med risiko og usikkerhed, idet de vedrører begivenheder og beror på omstændigheder, der vil være fremtidige. Der er således ingen garanti for, at de faktiske resultater ikke vil afvige endda væsentligt fra sådanne fremadrettede udsagn og udtalelser.

Danisco DK.PDF DK redegrelse.pdf