Periodemeddelelse 3. kvartal 2010/11 for Euroinvestor.com A/S

Udviklingen i 3. kvartal 2010/11 den 1.januar - 31. marts 2011.
Offentliggørelse den 16. maj 2011.

Styrket ejerkreds giver gode muligheder for langsigtet vækst hos Euroinvestor.com A/S

Omsætningen har i de første 3. kvartaler udgjort DKK 27,8 mio. (1.kvt-3.kvt 2009/10: DKK 23,5 mio.). Omsætningen er påvirket af et let vigende annoncesalgsmarked i 3. kvartal, hvilken tendens ventes at fortsætte i 4. kvartal.

På baggrund af forventningerne frem til den 30. juni 2011, så nedjusterer Euroinvestor.com A/S forventningerne til regnskabsåret 2010/11, idet Euroinvestor har valgt at investere i yderligere markedsføring og produktudvikling for at styrke den internationale strategi:

- Forventningerne til årsomsætningen ændres fra DKK 38,0 mio. til DKK 37,0 mio.
- Forventningerne til årsresultatet før skat ændres fra DKK 8,5 mio. til DKK 3,0 mio.
- Det reviderede resultat tager ikke højde for effekterne af de eventuelle beslutninger som Euroinvestors nye hovedaktionær Saxo Bank måtte ønske at gennemføre, idet disse ikke er kendt af bestyrelsen på nuværende tidspunkt. Saxo Bank meddelte den 4. april, at de har øget deres ejerandel i Euroinvestor fra godt 40% til godt 69% og de har derfor fremsat et købstilbud på den resterende del af aktiekapitalen i Euroinvestor.com A/S. Der henvises til tilbudsdokument af 2. maj for flere detaljer om købstilbuddet samt Saxo Banks hensigter med Euroinvestor.com A/S.

Årsagen til reduktionen i resultatet før skat skyldes;

- Et let vigende annoncemarked
- Stigende markedsførings- og udviklingsomkostninger hos Boliga
- Ekstra omkostninger hos Boliga i forbindelse med Berlingske Medias indtræden i ejerkredsen

Derudover er der engangsomkostninger vedrørende ekstra hosting faciliteter i en overgangsfase, engangsomkostninger i forbindelse med indgåelse af forlig omkring den i halvårsregnskabet nævnte tvist, samt et lavere end forventet afkast på Euroinvestor.com A/S obligationsbeholdning på grund af stigende markedsrenter

Øvrige væsentlige begivenheder i perioden:

- Samarbejdet med den nye medejer af Boliga, Berlingske Media, udvikler sig yderst positivt, og har medvirket til, at Boliga nu indtager førstepladsen som Danmarks største boligportal.

For yderligere information
Euroinvestor.com A/S, Jens Alminde, CEO, ja@euroinvestor.com, (+45) 40 92 00 62.

Om Euroinvestor
Euroinvestor er blandt Skandinaviens førende investorportaler. Euroinvestor ejer og driver investorportaler i Danmark, Norge, Sverige, Frankrig, Holland, Italien, Spanien og England. Herudover ejer Euroinvestor 50,2 pct. af Boliga, som er Skandinaviens største uafhængige boligportal.