SRV hankkii yhdessä Asuntosäätiön ja SATOn kanssa maa-alueen Vantaalta

Espoo, Suomi, 2011-11-10 13:18 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- SRV YHTIÖT OYJ  PÖRSSITIEDOTE  10.11.2011  KLO 14:00

SRV, Asuntosäätiö ja SATO ovat hankkineet yhdessä perustettavan yhtiön nimiin Sanoma Oyj:ltä merkittävän maa-alueen Vantaan Keimolasta. Pääosin asuntorakentamiseen kaavoitettu maa-alue sijoittuu Keimolan entisen moottoriradan alueelle Helsinki-Tampere-moottoritien länsipuolelle, Kivistön eritasoliittymän läheisyyteen.

Konsortio on hankkimassa tontit, joiden yhteenlaskettu rakennusoikeus on runsaat 40 000 kerrosneliömetriä. Rakennusoikeus on tarkoitus jakaa osapuolten kesken tasan. Kaupan arvo on yli 10 miljoonaa euroa.

”Tällä suunnitelmalla pitkään avoinna ollut Keimolan entisen moottoriradan alue saadaan Vantaata hyödyttävään käyttöön. Keimolanmäen alueelle syntyy monipuolinen asuntotarjonta. Alue on osa uutta Marja-Vantaan kaupunginosaa”, SRV:n hankekehitysjohtaja Jouko Pöyhönen sanoo.

Alueelle on tarkoitus rakentaa pääasiassa asuinkerrostaloja, joihin tulee sekä vuokra-, asumisoikeus- että omistusasuntoja. Lisäksi rakennetaan myös kunnallisia palveluja ja liiketiloja. Rakentaminen on tarkoitus aloittaa kunnallistekniikasta ensivuonna. Asuntorakentamisen ensimmäisen vaiheen on suunniteltu alkavan vuonna 2013. Koko alue rakennetaan vuoteen 2023 mennessä.

SRV Yhtiöt Oyj
Taneli Hassinen