Pöyrystä Maailman kestävän kehityksen yritysneuvoston jäsen

PÖYRY OYJ          Lehdistötiedote 12.1.2012

Pöyry on liittynyt Maailman kestävän kehityksen yritysneuvoston WBCSD:n (World Business Council for Sustainable Development) jäseneksi. Yhdessä muiden jäsenten kanssa Pöyry osallistuu sellaisten maapallon suurimpien haasteiden ratkaisemiseen, jotka edellyttävät korkealuokkaisia konsultointi- ja suunnitteluvalmiuksia.

WBCSD on globaali yhteisö, joka keskittyy yksinomaan yritystoiminnan ja kestävän kehityksen suhteisiin. Neuvosto on alueen johtava toimija ja tarjoaa jäsenilleen foorumin, jossa nämä voivat jakaa toistensa kanssa parhaita käytäntöjä ja kehittää innovatiivisia työkaluja.

"Olen iloinen voidessani toivottaa tervetulleeksi tämän kansainvälisesti arvostetun yhtiön, jolla on syvällistä suunnittelun ja konsultoinnin osaamista. Pöyryn toiminta-alueet vastaavat läheisesti kattavaa toimintaohjelmaamme ja heidän asiantuntijansa tuovat siihen arvokkaan lisän", sanoo WBCSD:n puheenjohtaja Björn Stigson.

"Meille on suuri kunnia tulla kutsutuksi tähän yritysten ja henkilöiden joukkoon, jota yhdistää halu kehittää kestävän kehityksen mukaista liiketoimintaa. Haluamme visiomme mukaisesti tulla tunnetuksi kyvystämme suunnitella tasapainoisia kestävän kehityksen ratkaisuja. WBCSD tarjoaa meille arvokkaan mahdollisuuden yhteistyöhön ja kestävän kehityksen mukaisen liiketoiminnan edistämiseen", sanoo Pöyryn toimitusjohtaja Heikki Malinen.

PÖYRY OYJ

Lisätietoja:
Viestintäjohtaja Janne A Saarinen, Pöyry OYJ
Puh. +358 10 33 26000

Pöyry on maailmanlaajuinen konsultointi- ja suunnitteluyhtiö, joka on sitoutunut tasapainoiseen kestävään kehitykseen ja vastuulliseen toimintaan. Laatu ja rehellisyys leimaavat kaikkea toimintaamme, ja tarjoamme alan huippua edustavia johdon konsultointipalveluja, kokonaisratkaisuja sekä suunnittelua ja töiden valvontapalveluja. Pöyry tarjoaa perusteellista toimialaosaamista teollisuus-, energia-, kaupunki- ja liikenne- sekä vesi- ja ympäristösuunnittelun aloilla. Pöyryllä on palveluksessaan 7 000 asiantuntijaa, ja paikalliskonttoriverkosto ulottuu noin 50 maahan. Pöyryn liikevaihto vuonna 2010 oli 682 miljoonaa euroa, ja yhtiön osakkeet noteerataan Helsingin pörssissä (NASDAQ OMX Helsinki - Pöyry PLC: POY1V).

WBCSD on edistyksellisten yritysten ylimmän johdon tuella toimiva organisaatio, joka kannustaa elinkeinoelämää luomaan kestävää tulevaisuutta liiketoiminnalle, yhteiskunnille ja ympäristölle. Jäsentensä kanssa neuvosto toimii arvostettuna suunnannäyttäjänä ja keskittää huomionsa rakentavien ratkaisujen luomiseen ja yhteistoimintaan. Neuvosto käyttää vahvoja sidosryhmäsuhteitaan johtaakseen keskustelua ja edistääkseen toimintatapojen muutosta kohti kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. WBCSD:n 200 jäsenyritystä edustavat kaikkia liike-elämän aloja ja kaikkia maanosia. Niiden yhteenlaskettu liikevaihto on yli 7 biljoonaa dollaria. WBCSD toimii foorumina, jolla sen jäsenyritykset voivat jakaa toistensa kanssa parhaita käytäntöjä ja kehittää innovatiivisia välineitä vallitsevan tilanteen muuttamiseksi. Neuvostolla on myös käytettävissään 60:n kansallisen ja alueellisen yritysneuvoston ja kumppaniorganisaation verkosto, jonka jäsenistä suurin osa on kehitysmaissa. www.wbcsd.org.

JAKELU:
www.poyry.com