Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

København, 2012-01-23 17:37 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- På baggrund af bemyndigelsen til at erhverve op til 15% af egne aktier har GN’s bestyrelse pr. 13. januar 2012 igangsat et aktietilbagekøbsprogram i henhold til bestemmelserne i Europa-Kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003, også kaldet ‘Safe Harbor’-reglerne.(Se Selskabsmeddelelse nr. 3 fra den 13. januar 2012).

Aktietilbagekøbsprogrammet er igangsat for at reducere virksomhedens aktiekapital. I løbet af aktietilbagekøbsprogrammet, som strækker sig fra perioden 13. januar 2012 til senest den 31. december 2012, har GN til hensigt at købe egne aktier for et beløb op til DKK 1,3 mia. Den nuværende bemyndigelse tillader GN at erhverve op til 15% egne aktier. Betinget af, at der på Generalforsamlingen i marts 2012 gives bemyndigelse hertil, vil aktietilbagekøbet fortsætte herefter.

Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i perioden fra 13. januar – 23. januar 2012 foretaget følgende transaktioner:

Antal aktier Gennemsnitlig købspris Beløb DKK
13. januar 2012 121.351 56,82 6.894.666
16. januar 2012 100.000 57,67 5.767.000
17. januar 2012 185.000 57,73 10.680.050
18. januar 2012 80.000 58,03 4.642.400
19. januar 2012 139.383 59,04 8.228.587
20. januar 2012 180.069 59,33 10.683.116
23. januar 2012 182.053 58,45 10.641.398
Akkumuleret hidtil under programmet 987.856 58,24 57.537.217

GN ejer herefter 16,373,357 egne aktier svarende 7,9% af selskabets samlede aktiekapital. GN vil, via selskabsmeddelelser til NASDAQ OMX Copenhagen, hver 7. handelsdag offentliggøre antallet af tilbagekøbte aktier og deres værdi.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Mikkel Danvold
VP IR & Kommunikation