Travelmarket A/S – periodemeddelelse 1. halvår 2011/2012

NASDAQ OMX First North meddelelse nr. 74

Vejle den 23. februar 2012, 2012-02-23 10:17 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Halvårsrapport for perioden 1.7.2011 – 31.12.2011 i regnskabsåret 2011/2012

Travelmarkets primære forretningen i vækst

• Omsætningen voksede med 11 % i 2. kvartal i forhold til samme periode sidste år
  • Bruttofortjenesten voksede med 22 % i 2.kvartal i forhold til samme periode sidste år
  • Resultatet før afskrivninger i 2. kvartal blev på t.kr 337 mod t.kr. 236 i samme periode sidste år
  • Periodens resultat på t.kr. – 489 for 2. kvartal mod t.kr. – 286 i samme periode sidste år

Koncernens nettoomsætning for 1. halvår af regnskabsåret 2011/2012 blev t.kr. 11.387 mod t.kr. 11.091 i samme periode sidste år.

Koncernens resultat i 1. halvår af regnskabsåret 2011/2012 blev et overskud på t.kr. 911 før afskrivninger (EBITDA) mod t.kr. 837 i 2010/2011.

Travelmarket omtalte i årsrapporten 2010/2011 en tvist med en softwareleverandør omkring anvendelsen af leverandørens software. Tvisten er nu løst og der er indgået en ny treårig aftale med leverandøren.

Travelmarket forventer fortsat en omsætningsvækst og et positivt resultat for regnskabsåret 2011/2012.

Aktiviteter:

Travelmarket har i perioden lanceret et nyt koncept overfor de mange hundredtusinde besøgende på virksomhedens danske websider. Konceptet www.TravelClub.dk er et såkaldt ”coupon” koncept hvor Travelmarket i samarbejde med primært den danske rejsebranche sælger rejseoplevelser med specielt indhold eller til rabatterede priser til de besøgende på Travelmarkets danske webside.

Travelmarket har i perioden investeret i udvikling og implementering af rejsesøgemaskiner hos forskellige nye partnere, da dette vurderes at have en vigtig strategisk og kommerciel betydning. I den seneste periode har virksomheden indgået aftaler med blandt andet BT.dk og euroinvestor.dk.

Travelmarket oplevede en fortsat positiv vækst fra indtjeningen i rejsesøgemaskiner, som er det primære forretningsområde.

Bestyrelsesbeslutninger:

Der er ikke i perioden truffet principielle beslutninger, bortset fra de meddelelser, som allerede er udsendt via OMX First North.

Øvrige oplysninger

Aktieinformation:

Travelmarket A/S’ aktier sluttede 1. halvår af regnskabsåret 2011/2012 den 31. december 2011 i kurs kr. 7,40.

Aktionærforhold:

Travelmarket A/S har 2.750.000 stk. aktier fordelt på 113 aktionærer. Følgende aktionærer har i henhold til Værdipapirlovens § 29 overfor Travelmarket A/S oplyst at eje mere end 5 % af selskabets aktiekapital.

Richard Bunck - 70,8 % - svarende til 1.946.659 stk. aktier

O.S. ApS (Ole Stouby) - 23,0 % svarende til 632.500 stk. aktier

Egne aktier:

Travelmarket har pr. 31. december 2011 82.900 stk. egne aktier til en aktieoptionsordning til medarbejderne.

Insidernes aktiebesiddelser:

Medlemmer af bestyrelsen og direktionen i Travelmarket A/S besidder pr. 31. december 2011 direkte og indirekte i alt 637.100 stk. aktier i Travelmarket A/S.

Certified Adviser og dennes medarbejdere har ingen aktiebesiddelser i selskabet.

Hovedtal til periodemeddelelsen for 1. halvår i regnskabsåret 2011/2012 (1. juli – 31. december 2011) er vedhæftet som bilag.

Næste periodemeddelelse: 3. kvartal (1. juli 2011 – 31. marts 2012) offentliggøres 23. maj 2012.

Yderligere information:

Travelmarket A/S, direktør Ole Stouby, telefon 76 43 30 54 - mobil 40 81 72 47, ols@travelmarket.com

Certified Adviser: Dahl-Sørensen & Partners A/S, Amager Torv 9, 1160 København K, tlf. 33 64 92 00, website: www.dspco.dk

Om Travelmarket: Travelmarket driver en international internetbaseret rejsesøgemaskine med avancerede søgefaciliteter. Selskabet retter sig mod rejsende, der gratis får stillet rejsesøgemaskiner til rådighed.

Travelmarket A/S (cvr. nr. 25 92 33 24), Nørregade 77, 7100 Vejle er noteret på NasdaqOMX/First North i København under TMCOM. Investormateriale forefindes under www.investor.travelmarket-interactive.dk